20 hundar på gården

Tänk dig 16 människor som kommer hem till dig. Med sig har de tillsammans 20 hundar. Exakt så hade vi det i lördags. 
Det var nästan alla syskonen till Bonus - och mina halvsyskon - som kom och hälsade på, tillsammans med sina flockmedlemmar. Tre av dem var väldigt små och söta valpar. Såna gillar jag. Att alla hundar, utom Bonus, två bröder och jag, var tjejer gillade jag ännu bättre! Plötsligt doftade det fantastiskt spännande i gräset!
(null)
 
Lika kul som det var att alla kom, lika tråkigt var det att jag inte fick vara med när de höll på att träna apportering och tolling. Det fick inte Bonus heller. Vi fick sitta i finkan. Och att jag inte fick jag vara med på poängjakten heller, fast Bonus fick det, var extra surt!  
(null)
 
När kvällen kom och det blev dags för människomiddag, åkte alla andra hundar in i sina hundburar, utom Bonus och jag. Det gjorde mig genast på gott humör igen och jag gjorde mitt bästa för att få en och annan smakbit! Men de var bra snåla! Där sitter 16 människor och äter och ingen bjussar på något! Rätt så ouppfostrat. Men jag hittade en lösning på det också. I köket låg nämligen en ugnsform med ugnsstekta små potatisar i lagom höjd på bordet, så jag tryckte snabbt i mig några. Det gäller ju att passa på! 
Det skulle jag inte ha gjort. Just som husse och matte skulle lägga sig, gick jag ut på balkongen och kräktes upp några potatisar. Och sen gjorde jag det två gånger till på natten. Matte, som inte direkt var utsövd när morgonen kom, räknade till ett tjugotal otuggade potatisar. 
Nästa dag var det dags för Bonus och hans syskon att göra BPH!
De var så duktiga, allihop! Bonus blev riktigt arg på figuren som poppar upp från marken. Den fick en ordentlig utskällning av både honom och andra, men i övrigt skötte de sig riktigt bra, allihop. 
(null)
 
När vi kom hem igen, gick Bonus och la sig och då fick jag äntligen jobba lite när matte lagt ut ett sök åt mig. 
(null)
 
Det var en rolig helg!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0