Hunderbanan

(null)

(null)

Den senaste veckan har jag haft väldigt ont i en tass. Ena trampdynan hade ett rejält hack och det gjorde ont när jag trampade på den. Då satte matte först på mig en strumpa. Det gillade jag inte alls!
Men det var helt okej att husse gjorde rent såret, även om jag helst ville sköta det själv. 
(null)

Sen kom husse hem en dag med blåa ballonger som han trädde på min tass, för att jag inte skulle bli smutsig. Jag gillade det inte, men det fick gå. 
(null)

En dag kom matte hem med en egen hund åt mig. Jag har nämligen varit lite avundsjuk på Bonus som har en egen att gosa med och nu har vi varsin. 
(null)

Här om kvällen hände något riktigt kul! Vi fick besök och det var inte vilka som helst som kom - det var syster Zera och tante Bizzi från Norgelandet! Åh vad vi blev glada att se dem. Bonus blev så glad att innan kvällen var slut och det blivit natt, hade han blivit riktigt kär för första gången! I Bizzi. 
(null)

Hon var däremot inte alls kär i honom och vi tyckte alla att Bonus uppförde sig både fånigt och ouppfostrat, som fjäskade och gjorde sig till. Men han brydde sig inte om det, eller att Bizzi helt ignorerade honom. 
(null)

När vi gått och lagt oss och somnat på natten gick Bonus ner och satte sig vid ytterdörren och ylade. Behöver jag säga att matte var ganska sur på honom då...
Igår var det lika varmt som vanligt, men vi tog ändå en tur och tittade på dammarna, som nästan är tömda på vatten nu. Trist! Alla hussar och mattar hade med sig ryggsäckar och jag trodde förstås att vi skulle träna. 
(null)

(null)

(null)

Men de bara satte sig på sina stolar och vi fick bara sitta där och göra ingenting. Sen gick vi hem igen. Lite snopet!
På kvällen fick Zera och Bizzi göra ett sök med massor av fåglar. Jag skulle inte göra det, hade husse bestämt, men jag gjorde det ändå! Smet ut och hämtade en and - bara för att jag kunde. 
(null)

(null)

Idag har vi varit på tivoli! Eller Hunderbanan, som det heter. Ett jätteroligt ställe med olika hinder som vi fick ta oss igenom. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Det var jättekul, men ganska jobbigt för hjärnan, så nu är vi alla ganska utslagna. Till och med Bonus. 
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0