Oops!

Idag hade jag otur! Matte hade ställt Bonus matskål på köksbänken, eftersom han inte ville äta upp hela sin frukost. Det ville jag göra åt honom, så när ingen var i närheten passade jag på. Men det gick inte så bra. Skålen åkte i golvet med ett ordentligt kras och jag fick skynda mig ut så att inte matte skulle se att det var jag som gjort det. 
(null)
I alla fall var det tur att det var Bonus matskål och inte min, för jag vill ju äta min mat. 

När det är så här varmt, orkar vi inte göra så mycket. Matte har börjat ge oss vattenmelon ibland och det gillar vi. Speciellt Bonus är väldigt förtjust i vattenmelon. Då går det minsann bra att äta!
(null)

Det är först när det blir kväll som vi får lite energi. Då brukar jag hämta saker till husse och matte. Både sånt de ber om och annat som jag tycker att de behöver ha. Som tofflor, till exempel. Mattes tofflor är mysigast. De brukar jag mysa lite med innan hon får dem av mig. 
(null)

Husses tofflor är inte lika gosiga. De hämtar jag bara av en anledning: jag får godis!
(null)

Ibland fattar inte husse att jag behöver en belöning och frågar vad jag vill. Då tittar jag upp mot hyllan där godisburken står och då trillar poletten ner hos husse!
(null)

Idag förstod jag snabbt att det var något på gång. Vi skulle åka någonstans. För att inte husse skulle glömma bort att ta med mig, höll jag mig i närheten av bilen. Och det var rätt - vi skulle iväg. Nu är vi framme och bor i ett stort hus där det bor flera andra tollare och deras människor. Det här kommer nog bli riktigt kul - det hoppas jag i alla fall! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0