Plötsligt hände det!

I morse när vi vaknade var jag på väldigt bra humör. Jag kände på mig att idag skulle bli en bra dag. 
(null)

Det började bra. Matte bestämde att det var dags att tvätta alla sängkläder och äntligen fick jag hjälpa till igen. Det var ett tag sen, för nu står tvättkorgen i badrummet, så då behöver matte inte min hjälp längre. Men idag fick jag hämta allt i sovrummet och lämna till matte. Svårast var lakanet. Det snubblade jag på flera gånger. 
(null)

 Sen, just som jag trodde att vi skulle hitta på något kul, började husse och matte måla i köket! Det var ett streck i räkningen. Men de kom som tur är på bättre tankar. De tog med oss till ett ställe där Bonus och jag kunde bada och träna lite vattenapportering. Det var då jag gjorde det! Min första vattendirigering och den var klockren! Matte blev så imponerad att hon helt glömde av att ta kort. Själv tyckte jag inte att det var så märkvärdigt. Jag hade helt enkelt lust att följa husses instruktioner just då. 

När vi kom hem öppnade matte ett paket som hon köpt och där låg en bassäng. Den blåstes upp fort och fick vatten i sig. Husse köpte ju en förut, men den är mycket större och för stor för att fylla nu när det är så torrt. Men vi är glada för den lilla bassängen, eftersom våra dammar nästan helt har torkat och inte går att bada i. Fast Bonus verkar tro att det bara är en extra stor vattenskål. 
(null)

Jag ska nog visa honom att man kan kliva i och svalka sig i den. I morgon!
(null)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0