Semester!

När vi vaknade i morse sa matte: Nu börjar semestern! 
Din ja, muttrade husse och sa att han måste jobba en dag till. 
Efter att vi fått frukost satte jag mig utanför huset och väntade på att semestern skulle börja. 
(null)

Bonus var fortfarande lite trött, så han la sig och gosade med sin vovve tills matte kom ut. 
(null)

Semester är något väldigt bra, för då är vi tillsammans, allihop, hela dagarna, i många dagar. Då trivs jag som bäst. 
Eftersom det fortfarande var väldigt tidigt och ännu inte så fruktansvärt varmt, tog matte på sig träningsvästen och gick iväg med Bonus och mig dansande runt benen. Det var ett tag sen vi fick träna. Vi övade på stadga, att lyda matte och inte apportera förrän hon sa "apport". Vi skötte oss utmärkt båda två. Utan pip, gnäll och skäll. Till husse sa matte att hon trodde att hon drömt. Men det var inte värre än att vi var på "tysthumöret" i morse. 

Det är fasligt varmt och vi har inte hittat något bra hundbad i närheten. Men igår var lyckan gjord - då fick vi bada i Gimodammen, som inte ligger så långt bort. Det var härligt!
(null)

Matte badade tillsammans med oss, men blev lite sur när vi simmade på henne. - Ska ni dränka mig, fräste hon. Men vi var ju bara glada för sällskapet. 
På kvällen satt vi alla i skuggan och hade mysigt. Bonus var trött efter badet och av värmen och hade slocknat men jag var pigg och gosade med husse. En riktig myskväll.
(null)

(null)

Getingar. Det är ett otyg, säger matte och viftar med flugsmällan, som blivit uppgraderad till getingsmälla. Vi har massor av getingar och fyra bon i vårt hus. Själv försöker jag hjälpa till genom att fånga dem, fast både husse och matte blir sura då och säger att jag inte får. Det gör förstås lite ont ibland, när de sticks, men man vill ju hjälpa till. Matte har köpt flera getingfällor av glas som hon hällt öl, vin eller saft i. De funkar ganska bra. 
(null)

Idag tog matte fram en kul sak. Hon hällde en massa bollar i en balja, där hon gömde, först godisar och sen leksaker som vi fick leta rätt på. Det var en kul lek, tyckte både Bonus och jag. 
(null)

Nu hoppas jag på ett träningspass lite senare ikväll också, för det var så kul i morse. Och Bonus behöver träna mycket på stadga, för han ska snart tävla, säger matte. Då behövs stadgan. Jag ska inte tävla, men vill i alla fall vara med och träna 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0