Asfalt under tassarna

En dag när jag hade lite tråkigt och inget att göra, hittade jag flugsmällan som matte brukar springa runt och vifta med. Innan jag förstått hur det gått till, var flugsmällan i flera bitar. Så jättekonstigt!! Jag måste ha tuggat på den utan att jag märkt det själv. Det var säkert så det gick till förra gången också, men då var vi på torpet.

 
Sen kom matte hem från jobbet och… Ja, du fattar va? Lite dålig stämning blev det allt, men jag tyckte hon överdrev lite. SÅ himla värdefull var väl ändå inte den där smällaren. Dagen därpå kom hon hem med två nya flugsmällare. Undrar om det innebär att jag kan tugga på åtminstone en av dem…

Förra gången berättade jag om husses present till oss och att jag hoppades att den skulle packas upp och fyllas med vatten till helgen. Så blev det inte!! Fast det var så fruktansvärt varmt, började husse och matte bygga ett nytt hus istället. Något bad blev det inte på hela helgen, fast det var så varmt.

 
Vi, Bonus och jag, fick titta på. Bara vid ett par tillfällen fick vi leka med bollen eller frisbeen, för matte sa att det inte är bra för oss att anstränga oss när det är så varmt. Bonus gick ofta och la sig i skuggan, men inte jag. Jag satt och flämtade i solen ända tills matte tog med mig in i duschen och spolade av mig med ganska kallt vatten. Sen satte hon på mig mitt kyltäcke och då slutade jag flämta och tyckte det var riktigt skönt. Sen sa hon åt mig att jag borde lära mig av Bonus hur man håller sig sval.
Jag vill inte alls lära mig något av Bonus. Han som är så liten ska istället lära sig av mig. En sak han har lärt sig av mig, är att det är helt okej med lite pedikyr och kloklippning. Nu lägger han sig, precis som jag gör, hos husse som kan klippa alla klor i lugn och ro. Det är bra, för här på landet måste klorna klippas oftare eftersom vi inte sliter lika mycket på klorna som förut, när vi ofta gick på asfalt.
 

Och apropå asfalt – igår fick matte ett ryck och föreslog att vi skulle gå en koppelpromenad. Fullständigt onödigt, om du frågar mig. Men så blev det. För allra första gången sedan vi flyttade hit, gick vi en promenad runt byn och det kändes märkligt att ha asfalt under tassarna igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0