Nya grannar

För några dagar sedan hände det något spännande i hagen nedanför vår veranda. Vi hade fått nya grannar!
(null)

Bonus och jag gav dem en rejäl utskällning, men det verkade bara göra dem nyfikna på oss. De kom och ställde sig så nära de kunde och började stirra på oss. Där och då bestämde jag mig för att strunta i dem, eftersom de är ganska stora. 
(null)
Bonus, den lilla kaxiga plutten, fortsatte förstås skälla ut dem en stund till. Sen gick han med stela ben och en svans som stod rakt upp omkring på verandan och blåste upp sig. Men han lämnade inte verandan, utan la sig i en stol och såg cool ut. 
(null)

Vi har haft många på besök nu. Här om dagen kom ett helt lass snygga tjejer med sina hussar och mattar för att se hur vi bor. Gissa var vi fick vara då? I finkan! Hur bussigt var det?? Alla tjejerna gick och badade i dammen och vi fick inte vara med. Så himla ojuste!
(null)

Men vi drog nog vinstlotten ändå, för när tjejerna badat klart åkte de in i sina bilburar och människorna kom in för att äta. Då fick vi komma ut.
Människobarn är fina saker! Det insåg jag då, när även människobarnen som var med åt mat. Perfekt att jag kunde bidra till att städa upp efter dem!! Du anar inte hur mycket mat människobarn tappar när de äter. Jag behövde inte ens tigga. Det bara kom mat ändå. Korv!
(null)

Nu är Birk på besök hos oss. Han och Bonus har ganska kul. De har varit i dammen ett par gånger och så har vi visat honom kohagen. Med kor i. Då blev det ruggigt dålig stämning. Husse och matte var inte glada på Bonus och mig, men Birk tyckte det var en trevlig liten utflykt. 
Sen blev vi ruskigt trötta och la oss för att sova ett tag. När det är så varmt som idag, blir man trött. 
(null)
Vi får se vad vi hittar på sen. Vi har ju mycket som vi kan lära Birk, när han nu ändå är och hälsar på.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0