Släkten på besök

Nu har vi haft några härliga dagar! Vi har haft besök hemma hos oss flera dagar. Bland annat har vår halvbror Mixer och hans släkt varit och hälsat på och då fick vi träna apportering. Det gick jättebra, om du frågar mig. Är inte säker på att husse tycker exakt lika, men jag är i alla fall nöjd. Mixer var jätteduktig och hämtade alla fåglarna på söket, precis så duktig som jag ska vara när jag är lika gammal som han. Men till dess jobbar jag på mitt eget sätt.

Vi var både i dammen och apporterade dummy, där jag passade på att busa lite med husse innan jag lämnade ifrån mig dummyn. Jag sprang förbi honom några gånger, ända tills han gick därifrån. Då var det inte alls så kul längre, så jag gav honom dummyn när jag väl hittade honom.
Sen fick jag också göra ett sök med and, precis som Mixer. DET var riktigt roligt!!! Bonus och jag har inte fått apportera fågel på evigheter och när jag nu fick chansen tog jag den! Så många ärevarv är det länge sedan jag åstadkom! Och när husse till slut fick ta hand om anden, hörde jag att matte sa: "nu är det dags att backa bandet och börja med avlämningsövningar igen". Som tur är ska Bonus också få göra det, för han var inte så intresserad av att lämna anden till matte, även om han inte passade på att springa som jag gjorde.
 

En annan sak som vi har fått börja med är att vara i buren en stund varje dag. Det är rätt skönt för oss, som kan ha lite svårt att koppla av. När vi är i buren finns det inte så mycket annat att göra än att koppla av och vi har en skön "platå" att ligga på så att vi slipper bli kalla om magen.

Vi har också haft besök av mattes mamma och syskon och en av dem hade med sig två pyttesmå bjäbbiga saker. Jag tror att det är hundar, men är inte säker. Chihuahua, säger matte att det kallas. I alla fall struntade vi blankt i att de skällde och gick på. Som om vi skulle bli rädda…

Har jag berättat om kaninerna? Vi har två kaniner som bor hos oss och som jag är lite nyfiken på. Men jag jagar inte – det får man inte göra, säger husse. Jag tittar bara på dem och tycker att det är lite konstigt att de inte är rädda för oss. Fast en gång har jag sprungit efter kaninerna och vet nu att de är supersnabba. Det var då husse sa att jag inte får göra så.

Nu, när det är vardag igen är det ganska skönt att ta det lugnt. Jag tillbringar förmiddagarna med ett hårt grepp om min kudde och laddar inför helgen.
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0