Egentid

En dag när matte var hemma med oss tog vi en promenad, bara vi två. Det är inte ofta det händer och jag tyckte att det var kul, även om jag tycker att matte är lite långsam. Jag fick stanna och vänta in henne ibland. 
(null)

När vi gått en stund kom det plötsligt två rådjur fram ur ett buskage, mitt framför näsan på mig. Gissa om jag blev paff?! Men jag fann mig snabbt och började följa efter dem. Som tur var blåste matte inkallningssignalen så jag vände direkt och slapp springa iväg efter dem. Det hade ju kunnat bli hur långt som helst, för det är ganska stort här. 
(null)

Senare samma dag satt jag vid fönstret och väntade på att husse skulle komma hem. Matte tycker att det är konstigt att jag kan veta när han strax ska komma, men det tycker inte jag. Sånt känner jag liksom på mig. 
(null)

När husse väl hade kommit hem och jag varit ute en sväng på kvällen, passade jag på att mysa med honom, eftersom han varit borta hela dagen.
(null)

Idag har jag varit ute själv och hjälpt husse och matte när de lagat vägen, medan Bonus fått stanna inne. Han har varit riktigt avundsjuk och ylat högt när han sett oss genom fönstret. 
(null)

Bonus är fortfarande halt och får inte springa omkring som jag får göra. I morse, när vi gick runt och visade våra marker för Eva, som var här och hälsade på, fick Bonus gå i koppel hela tiden. Nu har matte lekt jättemycket med Bonus, eftersom han är lite uttråkad och har ett jättestort behov av att ha något att göra. 
(null)

Idag är det dags för något som jag tycker är jättemysigt: tassvård. Då klipper och slipar husse mina klor och så klipper han håret jag har mellan mina trampdynor. Det är jätteskönt att bli ompysslad!
(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0