Knähund

Den här veckan var matte borta igen, men kom tillbaka, som tur var. Bonus och jag tog hand om husse och jag fick gott om plats i sängen den natten matte inte var hemma. När hon kom hem blev jag jätteglad och ville sitta i hennes knä, även om det är lite svårt att få plats där. 
(null)

Husse och jag har tränat jättemycket de senaste dagarna. Jag har mest gjort sökarbete och är nu riktigt duktig på det. Bonus, som är halt, har också fått söka men bara närsök och med de pyttesmå dummisarna. 
Här om kvällen fick jag göra ett mörkersök och det gick också mycket bra. Jag hade både reflexväst och små lampor på mig så att inte husse skulle tappa bort mig i mörkret.
(null)

Igår satte matte igång med vad hon har kallat sitt dåliga samvete. Vi har ett utrymme under trappan, där det är lätt att bara slänga in saker som man vill få bort. Det skulle städas nu. Matte - och husse - tömde det utrymmet och sorterade bort sådant som inte längre skulle vara där. Jag hjälpte förstås till. Först med att hålla koll på alla papperskassar...
(null)

Sen fick jag bära saker mellan husse, som var i köket, och matte som städade i "skrubben". Bland annat behövde matte en blöt trasa för att torka av saker med och det fixade jag lätt!
(null)

Under hela tiden vi höll på att städa låg Bonus och sov. Vi hade nämligen gått viltspår båda två och då blev Bonus så trött att han sov en lång stund. 
När vi var klara med städningen la jag mig och kollade på tv en stund. 
(null)

Nu, efter en god natts sömn, väntar jag bara på att någon vill komma ut och leka med mig. De är lite sega ibland på morgnarna, mina människor. 
(null)





Kommentarer
Postat av: Haide Berglund

Så bra ni skriver om era Tollare Har själv haft en Tiger som tyvärr fått somna in.../Haide

2018-11-11 @ 11:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0