I skolan igen

Jag går i skolan igen och nu är det på allvar. Typ gymnasiet. Eller yrkesplugg. Jag ska bli id-hund. Coolt va? Det är något som husse och matte diskuterat ända sedan vi var på Hundcampus för två år sedan, men det är först nu som de tycker att jag är mogen för att skaffa mig ett yrke. Det är jättekul! 
(null)

Jag kände direkt igen grejen där man ska leta efter den rätta burken, fast det är mer än två år sedan jag senast såg en sådan. Och givetvis hittade jag rätt burk!
När vi kom hem efter den första dagen som var igår, var jag ganska speedad. Trött i knoppen, men inte i kroppen, så jag tömde leksakslådan på gosedjur och brottades med ett en stund. 
(null)

Sen la jag mig på boaormen och det tog inte  lång stund innan jag somnade, fast jag verkligen ansträngde mig för att vara vaken. 
(null)

Idag har vi hållit på med rumssök och fortsatt med burkarna som innehåller den doften som jag ska lära mig känna igen. Jag tycker verkligen att det är jättekul att leta dofter och har gjort exakt det husse har bett mig om. 
(null)

(null)

Rumssöket var lite knepigare än burkarna, men jag hittade allt till slut.
(null)

När vi kom hem var jag jättetrött och det tog inte så lång stund innan jag hade landat i soffan. Jag har nästan inte sovit alls idag. 
(null)

Bonus har fått vara med matte, eftersom han är för liten för att gå i skolan. De har istället tränat på att Bonus ska ha sin väst på sig när han är ute, eftersom han syns så bra då. Men Bonus gillar verkligen inte att ha kläder på sig, så det är en liten kamp varje gång västen ska på. När den väl sitter där den ska, brukar han glömma att han har den på sig. 
(null)

 I morse var han jättetrött och ville inte alls kliva upp ur sängen när matte bad honom om det. 
(null)

Eftersom husse och jag hade bilen med buren i, har Bonus fått åka i baksätet på mattes bil. Med eget säkerhetsbälte. Det gillade han verkligen och såg riktigt mallig ut där han satt.
(null)

Matte säger att det kommer att ta lång tid, kanske närmare ett år, och många fler dagar i skolan innan jag är färdigutbildad. Det låter som onödigt lång tid, men det är nog bara för att husse är med. Han är inte lika snabb som jag. 



Kommentarer
Postat av: Anonym

P

2018-10-10 @ 20:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0