Jag - en pajas

Den här veckan har varit ganska tråkig. Husse är jätteförkyld och har inte orkat med något ordentligt träningspass med mig. Men han gosar gärna och pratar med mig. Det är bra. 
(null)

Husse hostar så mycket att han har fått flytta in i ett annat sovrum än det vanliga. Jag också, fast jag inte hostar alls. Det är bara för att matte ska kunna sova och slippa lyssna på husses hosta.

En dag kom matte hem med något mycket intressant! 
(null)

Bilen var full av fåglar! Inte hönor, utan änder. Ingen rörde på sig. Jag fattade direkt - träningsvilt! Alla åkte ner i frysboxen, utom en, som Bonus fick hämta åt matte. 

Idag har jag hjälpt matte att dammsuga. Det tycker jag är jättekul! Det tycker inte matte! Men jag struntar i att matte inte vill att jag hjälper till. 
(null)

Idag var det till och med så att jag var ute och lekte med Bonus när jag hörde dammsugaren och då gick jag in direkt. Ibland är det väldigt bra att kunna öppna dörren själv!
Bonus blev förstås lite besviken när han inte hade någon att leka med, så han låg och surade en stund. 
(null)

När Bonus också kom in, eftersom det snöade ganska friskt ett tag, lekte matte med oss. Medan vi väntade bakom en stängd dörr, gömde hon en leksak som vi sedan fick leta rätt på. 
(null)

Det var jättekul och en lek som vi höll på med ett bra tag - ända tills vi gick ut i snöfallet igen. Vi bryr oss inte om ifall det snöar, det går att leka ändå. 
(null)

Idag kom slaktaren hem till oss med en specialleverans - belöningskorv! Husse har frågat slaktaren om han kan göra helt okryddad korv som bara innehåller inälvor och det kunde han. Gissa om det doftade gott! 
Korven är kokt och ska nu torkas, så att det inte blir kladdigt i fickorna
(null)

Ibland tycker jag att matte ägnar för lite tid åt mig. Då brukar jag vara väldigt tydlig när jag försöker tala om för henne att jag också finns och vill ha hennes uppmärksamhet. Idag satte jag mig i en IKEA-påse som hon höll på att lägga ner saker i och det funkade - jag fick hennes fulla uppmärksamhet!
(null)

Då sa hon att jag är en riktig pajas och det är ju helt rätt. Jag är ju Pajas!




Kommentarer
Postat av: Carina

Så fina hundar!

//Carina

2018-10-29 @ 13:51:37
URL: http://www.doggarnas.blogg.%20se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0