En mus i vårt hus

Theo har varit på besök igen och det tycker jag är riktigt kul. Jag gillar verkligen den där lilla människovalpen och jag tror han gillar mig. I alla fall tycker han om att hålla på med min päls. 
(null)

Men jag måste vara försiktig så att jag inte gör husse ledsen, så jag är noga med att tala om för honom att han är min favorithusse!
(null)

Vi är ju bästisar, han och jag. I alla fall för det mesta. Det är bara när det bli lite dålig stämning för att vi inte är helt överens, som vi inte är bästisar. Men det går fort över. Då brukar vi göra high five. 
(null)

En dag kom matte ut från kontoret med en blomkruka i handen och sa: titta Pajas, nu blommar din orkidé! Och så var det ju - blomman som heter Pajasorkidé hade faktiskt blommor. 
(null)

Det är inte alla hundar som har en egen blomma. I alla fall har inte Bonus någon blomma!
Igår var det några här och tränade tillsammans med oss; Leija, Mozart och Vinci. Vi tränade som om det var ett tollingjaktprov och jag fick börja. Sist fick Vinci göra övningen och han var väldigt duktig. 
(null)

I morse hände en kul sak. I går kväll ställde Husse  en musfälla i ett skåp där matte sett att det har varit en mus och smakat på våra saker. Och i morse, när Bonus som vanligt följde med matte ner i köket, fick han syn på musfällan och gick dit. I fällan satt en mus, som hoppade till när Bonus nosade på fällan. Gissa om Bonus blev skrajsen?! Han hoppade högre än musen, slog huvudet i lådan ovanför och sprang sedan ut ur köket. Musen släppte husse ut i skogen sen och det var inte förrän det var gjort som Bonus tordes gå in i köket igen. 
(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0