Kalashelg

Då har det hänt igen - matte har varit bortrest. Lika bra det, för hon blir sur när jag ligger i sängen. Tycker att jag tar stor plats och att det blir varmt. Tror jag det, jag är ju stor och har päls! Om hon tycker att det är varmt och trångt, så är hon inte ensam om det. Nä, bäst är när husse och jag kan ha sängen för oss själva!
(null)

Nu har vi haft en riktig kalashelg! Det började i fredags med att det knackade på dörren. Det var syrran Zeras matte - min allra bästa Tone - som stod utanför. Ja, husse Øivind var också med, förstås! Men Tone och jag är bästa vänner, så det blev ett riktigt pusskalas!
(null)

Zera blev lite svartsjuk på vårt pusskalas och tröstade sig med sin husse. 
(null)

Matte fyllde år för några dagar sen och därför hade Zera med familj åkt hela vägen från Norge för att lämna blommor till matte! Det var väldigt kul att träffa dem igen, för vi har inte setts sen i somras! Den här gången blev Bonus inte alls lika kär i Bizzi som han var förra gången, utan tog det hela med ro. Jag också! Zera talade direkt om för mig - men inte för Bonus - var skåpet ska stå. Snacka om bestämd lillasyster! 
(null)

Men jag insåg att det var lika bra att hålla distans och gick och la mig, jag också. Tjejer är liksom inte så intressant längre. Då är jag mycket mer intresserad av mat. 

Igår var vi uppe tidigt och direkt efter frukost fick vi äntligen ett ordentligt träningspass. På ett ställe i kohagen är det barmark och där fick vi alla fyra göra sökarbete. 
(null)

Vi hade två rutor - en med bruna dummies och en med gröna. Bizzi och jag började med de bruna, medan Zera och Bonus fick jobba med de gröna. Trodde de! När jag gick ut på mitt första sök ändrade jag lite på upplägget och bytte en brun mot en grön. Kul va? Nästa gång gjorde jag likadant och då kom husse och kopplade mig, så var det slut på det roliga. 
(null)

Zera, Bonus och Bizzi var sådär fånigt exemplariska och gjorde som de blev tillsagda. Vilken tur att de har mig som livar upp tillvaron lite!
(null)

När vi var klara med träningspasset, började dagens viktigaste uppgift för mig: passa korven. Hussar och mattar skulle äta ute i det fina vädret, så husse la korvar på grillen och jag tog min uppgift på fullaste allvar. Det var i och för sig ingen som bett mig, men man ställer ju upp för familjen!
(null)

Efter lunchen gick vi in allihop och husse började laga mat. Eftersom jag stängdes in på kontoret och var väldigt trött, orkade jag inte övervaka det, så jag tog en tupplur istället. 
(null)

På eftermiddagen kom det mer folk. Massor! Hela köket var fullt med folk och jag ville så gärna hälsa, men det dröjde länge innan jag blev utsläppt från min rumsarrest. Väl ute därifrån, kunde jag äntligen få hälsa på mina kennelmammor, som jag hade hört komma. De satt och åt mat, men tro inte att jag fick smaka. Det var först när Mats kom som det blev lite utdelning. Men först efter att jag visat att jag kan sitta riktigt fint. 
(null)

Vid frukosten försökte jag övertala husse att få äta frukost tillsammans med dem, men han var svårövertalad och jag fick nobben. Zera såg ut att hoppas på att jag skulle kunna få min vilja fram, så att hon kunde be om samma sak, men det lyckades ju inte. 
(null)

Idag åkte Zera och Bizzi hem igen, men innan dess gick vi till de bortre dammarna för att se om det fyllts på med vatten där. Det har det! Bizzi, Bonus och jag testade och vi kunde gå på vattnet. 
(null)


Hela vägen till och från dammarna lekte vi med frisbeen, alla fyra. Jag försökte vara lite artig och låta tjejerna få ha den ibland, men Bonus... där finns inga artigheter! Konstigt nog skällde inte Zera ut Bonus, men det är väl för att han är lillebror. 
(null)

När Zera och Bizzi lämnat oss för att åka hem till Norge, fick Bonus och jag ett nytt träningspass med sök, dirigering och markeringar. Nu orkade jag inte flytta runt apporterna, utan hämtade och lämnade till husse, så han blev glad. 
Efter den här roliga helgen är jag toktrött! Så trött att jag missade att husse och matte åt middag! Snacka om att försova sig.  
Jag ska räkna dagarna tills vi träffar vår norska familj igen, men först ska jag sova lite till. 
(null)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0