Mat

Det bästa jag vet är mat! Det slår det mesta. Alltså - har du någon gång ätit Mush färskfoder, så vet du vad jag pratar om! Det får vi en liten bit var av varje kväll, som sängfösare innan det är sovdags. Inte husse och matte, de får inte smaka. Men Bonus och jag får! Idag tömde husse kartongen på de sista bitarna, så nu hoppas jag att han skyndar sig att köpa nytt. Innan jag hade kontrollerat att lådan var tom, satt jag och försökte få den att ramla ner från bänken med min blick, men det fungerade inte. 
(null)

Till slut tog matte ner den så att jag med egna ögon fick se att den var tom och det var ju lite trist!
(null)

Men det var inte slut med mat som behövde passas än. Husse och matte åt kyckling till middag och lite rester blev kvar... det blev en stor pöl på golvet där jag suttit och dreglat i väntan på en smakbit. Som aldrig kom. 
(null)

I helgen var det riktigt soligt och fint, så matte och husse satte sig i solen på verandan. Husse på golvet med ett äpple i handen och matte i en stol, även hon med ett äpple. Eftersom husses äpple var mer i höjd med mig, valde jag det. Äpple är också mat. 
(null)

Att husse var i min nivå gjorde mig jätteglad och det visade jag honom. Efter att vi hade delat på äpplet. 
(null)

Sen gjorde jag ett par glädjeskutt och en piruett i luften när husse kastade en leksak till mig. -Vilka pajaskonster, sa matte. Och det är väl klart att en Pajas gör pajaskonster!
(null)

(null)

En riktigt bra dag, alltså! Nu hoppas jag att den här veckan blir bra den också!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0