Upp och nervänt

Ibland händer saker som man verkligen inte kunnat föreställa sig. Att matte försvinner ett par dagar ibland är vi ju vana vid, men att husse gör det är absolut inget som hör till vanligheterna. Jag tror faktiskt inte att det har hänt någon gång förut att det bara varit matte hemma på natten. Fast nån gång måste ju vara den första och en natt veckan som gick var han inte hemma! Då saknade jag min husse. Därför vaktade jag extra noga på honom när han kommit hem igen och sov i vår säng. 
(null)
Annars har veckan som gått handlat mycket om snö. Speciellt den här helgen. Vi har fått så mycket snö att Bonus och jag verkligen har fått slita för att ta oss fram när vi hämtat frisbeen. Men jag kör stenhårt med mitt knep - smart och lat - och låter Bonus göra slitgörat. Varför anstränga sig i onödan om brorsan kan göra jobbet?
(null)
Igår fick jag en stunds egen lektid med matte! Det var jättekul. Jag behövde inte tävla med Bonus om leksaken. Men Bonus var allt annat än nöjd - han höll koll på oss från balkongdörren och tjöt i högan sky. 
(null)

(null)
På kvällen kopplade vi av i tv-rummet. Husse sa åt mig att sova en stund och jag låtsades göra det, men egentligen kollade även jag på tv i smyg. 
(null)
I morgon ska vi åka och jobba, alla fyra. Men inte på samma ställe. Det är nog lika bra det!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0