GOTT nytt år

Nu har vi firat nyår tillsammans med några som kom hit och hälsade på hos oss. Det är alltid kul att ha gäster, även om matte säger att jag blir lite yvig då. Men det bästa med det nya året, var att husse gjorde pizza till middag idag. Han och matte åt halva pizzan framför tv:n. Den andra halvan åt jag i köket! Ett jättegott nytt år, alltså!
(null)

För ett par dagar sen gjorde husse och matte något som var nytt för mig. De åkte skidor! Matte åkte ett varv på vår gårdsplan för att se hur Bonus och jag reagerade, men ingen av oss brydde oss särskilt mycket. 
(null)

När husse och matte åkte iväg på sina skidor i hagen, sprang vi med och ägnade oss åt att upptäcka terrängen. Ända tills matte plötsligt låg på marken! Det var jättekul! Det tyckte hon också, för hon skrattade så att hon inte kunde ta sig upp igen. Eller var det kanske för att både Bonus och jag var där och hoppade på henne...
När vi var klara var vi ganska nöjda allihop, så jag kröp ner i min säng och sov en stund tillsammans med min leksakskompis. 
(null)

Bonus var inte lika trött som jag, så han passade på att läsa tollartidningen tillsammans med matte. 
(null)

Han gör ofta så - kryper upp i stolen bakom ryggen på matte. Jag har provat att göra så, men får inte plats. 
Nu är det väldigt skönt, för våra operationssår har läkt fint och husse har lagt undan trattarna och badringarna, så nu känns livet normalt igen. 



Kommentarer
Postat av: Gen

Hej
Jag vill hälsa er alla ett Gott Nytt År med Kramar till er o denna underbara Blogg

2019-01-02 @ 19:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0