Husmusen

Det blir inte mycket tid över för mig och Bonus just nu. Husse håller fortfarande på och bygger kök när han är klar med jobbet och nu har han och matte verkligen stökat till det !
(null)

Det är svårt att få till bra träning ute på kvällarna i snö och mörker, men som tur är byter matte snabbt om till overall, mössa, vantar och pannlampa när hon kommer hem. Sen går vi ut och leker med frisbeen eller bollen. Ibland tar hon med en dummy eller två.  Det är kul, även om det är så mörkt att vi nästan inte kan se något. 
Annars har jag inte så mycket att berätta just nu. Jag brukar slappa i soffan på dagarna och kolla på tv, om det är något kul att se. 
(null)

Men... jo, jag har ju visst något spännande att berätta. Husse har satt upp alla skåpen på väggen och tagit bort de som stod under, för att sätta dit nya. Då måste även spisen bort och det var då jag kände den! En mycket intressant doft på baksidan av spisen. Husse såg att jag var intresserad och började skruva bort en lucka där bak. Då såg vi orsaken till doften:
(null)

Den lilla musen hade visst trasslat in sig i eltrådarna och dött. Det var ledsamt, men spännande för mig! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0