Människovalp

Idag fick jag träffa Sandra igen! Hon är min bästis. Vi ses inte lika ofta längre som innan vi flyttade till gården, så jag blir extra glad när vi träffas. Nu var det inte jättelänge sen vi sågs, för hon var hemma hos oss när matte fyllde år och det är bara tre veckor sedan. Då såg jag att hon hade ätit lite för mycket på senare tid, men jag sa inte något om det. Man vill ju vara lite finkänslig.
Idag var det ändå inte riktigt som vanligt, för först fick varken Bonus eller jag följa med in i huset när vi kom dit. Vi fick stanna i bilen. Sen kom husse och hämtade mig och efter en kort promenad, gick vi till huset och där var hon! Jag blev så glad att jag tjöt när hon kom. Men sen satte jag mig platt på golvet, för efter henne kom matte och bar på något… Först förstod jag inte alls vad det var, sen fick jag nosa lite och då förstod jag plötsligt: Sandra har valpat! Men bara en valp! Min mamma fick ju tio valpar samtidigt, så det var lite snålt med bara en.
(null)

Det måste betyda att det har kommit en till liten kompis som jag kan välta omkull. Det har jag gjort massor med gånger med min lilla kompis Ludvig. Han och jag var valpar samtidigt och nu har han blivit ganska stor. Men jag kan välta honom fortfarande, om jag vill. Fast nu när vi träffas brukar vi spela spel. Är Sandra med, så spelar vi alla tre. Fast jag är på Ludvigs lag då.
(null)

Nu börjar snön försvinna från marken, även om det på vissa ställen ligger ganska mycket kvar. Det är bland annat vid våra dammar som det är mycket snö kvar, men det tycker husse och matte är bra, för när snön smälter där, blir det gott om vatten i dammarna. Bonus, som matte tidigare har sagt att man kan använda som slagruta, har hittat vatten utan is på. Han är lite konstig, för han vill inte gå i vattenpölar så att han blir blöt om tassarna, men lägger sig platt i vattenfyllda diken.
(null)

Ibland ger matte oss morötter att knapra på. Det är jättegott, men de har en tendens att rulla iväg. Igår fick vi morot och då rullade min in under köksskåpen. Hur jag än försökte, fick jag inte in huvudet under skåpet. Jag måste verkligen få husse att sätta dit en sockel så att mina saker inte hamnar där.
(null)

Jag blev så frustrerad att jag började vrålskälla på moroten. Då kom matte och hjälpte mig och då visade det sig att det låg en halv morot och två leksaker under skåpet. Himla tur att matte hjälpte mig. Nu är det lördag och snart kväll och jag har gjort mig lite fin, med mattes hjälp. Tycker att jag klär ganska bra i blått. Vad tycker du? (null)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0