Sovmorgon

Dagen började med att jag överraskade husse och matte med en sovmorgon. Först vaknade jag som vanligt, strax före klockan fem av min morgonhicka. Men då stoppade matte ner handen och klappade mig på magen så att jag somnade om. Och sen sov jag till klockan var nästan åtta! Gissa om matte var nöjd?! 
Innan vi åkte till stallet var vi och handlade i en affär där de har massor av saker till både hundar och hästar. Utanför den fanns det jättekonstiga djur som var krulliga, hade horn och sa bääää. Jag blev jätterädd Och gömde mig hos husse för att slippa se dem. 
 
När vi var klara i stallet blev det min tur att ha kul! Lös i skogen med lite apporteringsövningar. Det är jätteroligt!
 
När vi kom hem hade jag sprungit i så många leriga vattenpölar att det var dags för mitt söndagsbad. Och sen var jag riktigt trött. Somnade i husses knä och märkte inte ens att han klippte mina klor.
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0