Tar visst fågel - om jag får

Idag har vi varit i stallet. Ja, matte och jag gick först iväg till sommarhagen och kastade frisbee, medan husse gick till stallet och Arkita. 

 
Sen, när jag hade sprungit lite och matte trodde att jag kunde koncentrera mig lite, blev det dirigeringsövning. Matte hade tagit med min favoritdummy. Den har päls och är mysig att tugga på, men matte tycker det ser ut som om jag bär på en död råtta. 

Jag är ännu inte jättebra på att springa i exakt samma riktning som matte pekar ut, men det går ganska bra om inte avstånden är för långa.
Efter det fick jag träna stadga innan sök. Det betyder att jag ska sitta stilla och vänta medan matte placerar ut apporter i skogen, som jag sedan ska leta rätt på. Det klarar jag. Både att sitta still och vänta och att hitta apporterna.

 
När vi var klara i skogen gick vi en runda runt hagarna och då fick matte för sig att vi måste träna på det vi fick prova på rallylydnadskursen. Så då skulle jag ligga snabbt och sätta mig igen lika snabbt, gå runt mattes ben och sätta mig framför henne. Inte särskilt svårt när man får godis. 
 
Apropå godis... Matte säger att jag inte tar fågel. Då kontrar husse med att vi inte har tränat jättemycket med fågel. Men jag tar visst fågel! Igår när husse hade lagat middag ville jag minsann ta fågel, men då fick jag inte! Hur ska dom ha det, egentligen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0