Det är kul att retas ibland

För det mesta är jag en väldigt snäll storebror som tar hand om Bonus. Han behöver det, för han är ju fortfarande ganska liten och oerfaren. Men när han fick den där hunden av husse och matte, blev jag faktiskt lite svartsjuk, eftersom han till en början bara ville vara med den och bar omkring på den överallt. Plötsligt dög jag inte ens att sova nära, sådär som vi brukar göra.

 

Nu har jag kommit på att det är riktigt kul att retas med Bonus, för det behövs bara att jag närmar mig dumhunden, så kommer Bonus och ska ha den. Då tar jag upp den och så har vi en dragkamp istället.

För det mesta brukar jag låta Bonus vinna, men inte alltid. Och när jag väl bestämmer mig för att det är jag som ska ha hunden och tydligt talar om det för Bonus, blir han sur. Då brukar han gå och lägga sig i mattes garderob, om det är öppet dit in. Ungefär som om han vill att vi ska tro att han har kommit bort.

Igår kväll, när vi var ute med husse, träffade vi en tjej. Hon är ett år, jättesöt och doftade alldeles, alldeles underbart. Jag försöker ju alltid uppföra mig och vara artig, så jag nosade lite på hennes öron och pussade henne på nosen. Men Bonus… alltså, ibland skäms man ju för brorsan. Han visade ingen som helst respekt eller hänsyn. Han fastnade nästan med nosen i baken på henne och fast hon tyckte att det var obehagligt, brydde han sig inte ett dugg om det. Han har allt en del att lära sig om hur man ska behandla tjejer...

 När vi hade kommit hem efter att ha träffat tjejen, var Bonus inte alls nöjd. Medan husse och jag satte oss i soffan och hade det mysigt, låg Bonus framför ytterdörren och ylade. Och det var inte för att matte var borta i går kväll! Till slut gav han upp och somnade med dumhunden bredvid sig.

Idag har matte suttit hemma och jobbat och det är verkligen tråkigt. Bonus och jag har legat på golvet bredvid henne och sovit, men till slut tröttnar man ju faktiskt på det. Och då vet jag hur jag ska göra för att vi ska få det lite trevligare. Jag tar på mig min mest bedjande blick och tar tag i mattes arm, så att inte hon kan fortsätta knappa på den där apparaten hon sitter och knäpper på. På så sätt får vi nämligen varsitt tuggben!

Ikväll ska matte ta fram sax och kam och trimma Bonus öron, har hon sagt. Han ska nämligen vara med på en utställning i helgen och själv ska jag ska vara i en monter där man kan få titta på mig, klappa mig, ge mig väldigt gott godis (tips!!) och ställa frågor om hur det är att ha en tollare. Om du också ska dit, kanske vi ses!! (Glöm inte godiset i så fall).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0