En stor dag

Nu är det verkligen slut på sommaren. Det märker vi på att husse och matte lämnar oss hemma och åker till jobbet på dagarna. Ibland får Bonus och jag följa med husse, men ibland är vi ensamma hemma. Då gör vi inget annat än väntar på att de ska komma hem igen. Som tur är har Sandra kommit hem till oss några gånger när husse varit borta extra länge. Då har hon tagit med oss till stallet och gått promenad med oss innan hon ska rida. 
 
Idag hände något väldigt speciellt! Min lillebror är inte längre någon liten plutt - han har blivit en stor pojke nu. Hur jag vet det? Jag såg det själv med egna ögon på vår morgonpromenad. Han lyfte på benet när han kissade! Det är ju så vi stora grabbar gör. 

I tisdags blev vi tvättade. På riktigt, med schampo. Efteråt blev jag torkad med en stor handduk som gömde nästan hela mig. 

 
När vi hade torkat var jag mjuk och len och slät i pälsen, men Bonus... han såg inte klok ut. Längs hela hans rygg stod pälsen rakt upp och var alldeles lockig. Ja, hela han var en riktig krullis, fast mest på rumpan. 

Då gjorde husse något jättekonstigt. Han satte på Bonus en tröja. Det kan jag säga att Bonus inte gillade! Han blev jättesur på husse. 

 

 

Den kvällen somnade vi på balkongen på varsin kudde. Det är jobbigt att bli tvättad.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0