Äntligen

Nu verkar det som om husse och matte är klara med sina kartonger. I alla fall nästan. Den här helgen har de ägnat mycket tid åt oss. I lördags började vi dagen med en härlig promenad och när vi kom till den första dammen låg det is kvar på den. 
(null)
Ända tills jag gick ut på den... plötsligt var jag blöt. 
(null)

Bonus tyckte det var jättekul och kastade sig ut till mig. Han gillar verkligen att bada!
(null)

Framme vid den största dammen la husse ut en dummy på en av de små öarna i dammen och sa sen "apport" till mig. Då var det bara att ge sig ner i det blöta igen och hämta dummyn. 
(null)

Sen, när vi var klara, var vi ganska smutsiga både Bonus och jag. 
(null)

Inte gjorde det mig något, men både husse och matte tyckte att vi behövde göra oss renare.
Då gick vi till den minsta dammen, där man kan bada utan att bli så smutsig. Bonus kastade sig i vattnet, medan jag uppträdde lite värdigare. Vi pausade en stund på den lilla ön som ligger mitt i dammen. 
(null)

(null)

På kvällen hade vi mysigt på verandan. Då gosade husse och jag efter middagen. Jag gillar att mysa med min husse!
(null)

Igår la matte ett blodspår åt mig. Det var jättekul och väldigt länge sedan sist. Jag spårade av bara den, med husse i släptåg. 
(null)

(null)

Fast inte riktigt det spår som husse hade tänkt sig. Det blev till att göra om och göra rätt. Och träna mer. Vi behöver bara fler klövar. Det har vår mammas matte lovat att vi kan få av henne. 

Vi har lekt också. Mycket - både med varandra och med matte. Det är kul när matte leker med oss. Vi har en boll som hon stoppar godis i och den lägger alltid Bonus beslag på. 
(null)

Det gör inget, för han har inte fattat att godisbitarna trillar ur bollen när han kastar den, så jag behöver bara gå i hans kölvatten och äta. 
(null)

Jag har hjälpt husse att köra fyrhjuling också. Det är lite läskigt att sitta på den, men det går bra när husse är med. Och man kan spegla sig när man sitter där. Jag såg bra ut.  (null)

Bonus vågade inte sitta där. Han är lite feg när det gäller vissa saker. Men han är modigare än jag när det gäller att gå på egna promenader. Jag brukar följa med en bit, men vill sen hem till min husse. Matte gillar inte när vi ger oss iväg och vi gillar inte att bli tagna på bar gärning. Då försöker vi se väldigt oskyldiga ut och låtsas som om vi inte alls var på väg någonstans. 
Nu får vi se vad vi hittar på den här veckan. Det blir säkert mer träning. Det hoppas jag i alla fall. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0