In i finkan

Nu har vi bott på gården i några dagar och det är jättehärligt! Nästan som på torpet, fast ännu bättre. Vi har mycket mer yta att springa på. 
(null)

(null)

Precis som matte lovade, har vi fått jobba också. Det var ett tag sedan sist och vi var riktigt exalterade båda två, så det gick undan i terrängen när vi sökte igenom området. Sen var vi riktigt nöjda. 
(null)

När husse och matte inte är ute med oss, är de inne och målar och plockar upp ur väskor och lådor. Vi hjälper till så gott vi kan, men ibland blir det lite tokigt. Som när jag fastnade i en kasse från Engelsons och inte kunde komma loss. Det var obehagligt och jag var lite olycklig ända tills matte kom och befriade mig. 
(null)

Sen var väl inte matte så glad när Bonus hjälpte henne med målningen. Men jag vet att han gjorde det bara för att han också vill ha en vit svanstipp, precis som jag har.
(null)

Då husse och matte är ganska upptagna, gör Bonus och jag egna upptäcktsfärder. Ibland väldigt långa, eftersom vi vill se allt vi har tillgång till. Förra gången vi gjorde det, hamnade vi i finkan när vi kom hem igen. 
(null)

Det var lite trist, men solen sken och det var överkomligt, fast Bonus var sur. Vi låg där och solade en stund innan vi blev utsläppta.
En annan sak jag måste berätta är att vi har fått en alldeles egen säng. Hon som bodde här förut lämnade den så att Bonus och jag kunde få den. 
(null)

Men eftersom jag vet att husse skulle bli så fruktansvärt besviken om jag inte sover i hans säng, får Bonus ha den sängen alldeles för sig själv på natten. Annars delar vi gärna!
(null)

Nog fattar du att vi stortrivs i vår nya tillvaro och inte längtar tillbaka till trottoarer och att åka hiss för att komma hem?









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0