Vattenträning -det bästa jag vet!

(null)


Äntligen har det blivit lite svalare nu och då kan man träna lite ordentligt igen. Husse och matte tog fram fyrhjulingen för några dagar sedan och åkte iväg med den, medan Bonus och jag fick springa vid sidan om. Var det bussigt, eller?? Men det är väl så att de inte orkar springa som vi, så då är det nog bättre att de åker istället. Bonus och jag gillar ju att springa i skogen, så det gjorde inte så mycket.

(null)


När vi kom hem fortsatte husse med sitt evighetsbygge – verandan. Den blir väldigt stor och väldigt fin och Bonus lägger sig gärna mitt på den så att han har uppsikt över vad som händer runt omkring honom. Själv hamnade jag på fel sida om stängslet som avskärmar den gamla delen från den nya och som dessutom markerar åt oss "hit, men inte längre".

(null)


Jag tror mig veta varför jag fick vara på den sidan om staketet. Vi har nämligen en massa människor här just nu som klättrar omkring på taket till vår loge. Jag upptäckte förut att de sitter och äter inne i logen och när de har ätit klart, brukar det ligga kvar lite mat på bordet… och ja, du fattar va?!
Tyvärr upptäckte matte det och nu står jag under ständig övervakning. Så typiskt!

(null)
                            

Vi har varit och tränat vid vatten igen, tillsammans med de där söta tjejerna som gör Bonus alldeles snurrig i skallen. Nästan så han glömmer bort vad apportering är, fast det är det bästa han vet. Själv är jag faktiskt mer intresserad av att vara i vattnet och hämta saker, än tjejerna. Just då, alltså! Efter att ha väntat väldigt länge i bilen, blev det till slut min tur! Husse ville göra ansmygning till tollingnätet, men han gick så fruktansvärt långsamt så jag fick verkligen anstränga mig för att hålla mig nära, men tollingen gick bra.

(null)


(null)


Sen blev det dags för vattenmarkering! Med skott! Du, jag tror jag var i vattnet innan dummyn hunnit plaska ner i vattnet! Det var jättekul!! Husse tyckte inte samma som jag, men det struntade jag i. Vi gjorde det en gång till: skott, kast, plask (jag), plask (dummyn). Men jag lämnade i alla fall av till husse utan ärevarv!

(null)


På kvällen när vi kommit hem igen, var jag riktigt trött och somnade innan husse och matte hade hunnit i säng.

(null)


Dagen efter hände det något konstigt! Fast det var en söndag, gick vi upp tidigt och tog en promenad. Det hör inte till vanligheterna. Sen blev Bonus och jag instängda i huset, precis lagom till när det började komma bilar hit. I bilarna fanns det hundar. Svarta hundar. Ja, en gulaktig fanns det också. Och alla skulle vara på VÅR mark och träna! Bara sådär. Bonus och jag var verkligen inte nöjda med den förmiddagen och vi följde noga deras förehavanden på håll.

(null)


Jag kan verkligen inte fatta hur husse och matte kan tillåta andra att komma hit och träna, utan att vi får vara med?! Men det är faktiskt en hel del saker som de gör och som vi inte förstår oss på.

Helgen slutade i alla fall bra, för när de andra hundarna åkt härifrån, var det vår tur. Varsitt sökarbete och mys med husse och matte på kvällen blev en bra kompensation!

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0