Snö

I morse när jag gick ut var det vitt överallt. Snön hade kommit tillbaka! Jo, vi har haft lite, lite snö förut, men den regnade bort. Nu hade det kommit mer än tidigare!
(null)

Matte jobbade hemma idag och det ska jag säga dig, att det är inte direkt skojsigt. Man skulle ju kunna tro att det går an att få gosa lite med henne, men hon sitter bara på kontoret och stirrar på tv och knattrar på en mojäng. 
Det är verkligen urtrist! Varken Bonus eller jag kan göra så mycket annat än sova. 
(null)

Men så, mitt på dagen tar hon en rast och då fick vi komma ut och leka. Ut i kohagen med frisbeen! Så härligt. 
(null)

Vi lekte länge och när matte sa åt oss att vila och tog ifrån oss frisbeen, började Bonus gråta. Jisses så han tjöt!
(null)

När han och matte gick in igen, valde jag att stanna kvar ute en stund och njuta av snön. 
(null)

Annars har det varit ganska lugnt den här veckan. Jag har försökt komma med lite förslag på ny inredningsdesign här hemma, men det har inte direkt fallit i god jord. Jag föreslog till exempel att vi skulle flytta husses och mattes skor till köket. Det är ju jättebra om de vill gå ut på verandan!
(null)

Sen tycker jag att det ser rätt coolt ut om man har lite kuddar på golvet, istället för i soffan, men det gillades inte heller.
(null)

Då är husse roligare, för han leker med mig inomhus. Vi brukar ha dragkamp om leksaker ibland. Ända tills det inte finns någon leksak kvar. 
(null)

Med matte får man istället ställa upp på en liten svängom för att göra henne på bra humör. I alla fall när jag har jobbat med mina inredningsförslag. 
(null)

Nu hoppas jag på ett par sköna dagar få husse och matte lägger ner massor av tid på mig. Helst bara mig, men Bonus ska väl ha sitt han också. 



Kommentarer
Postat av: Gen

Säger som vanligt att ni är helt underbara att läsa om Kram o God Jul på er alla

2018-12-15 @ 20:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0