Vi bygger en snömaskin

Dagen började verkligen perfekt idag! När jag ätit min frukost och varit ute en sväng gick jag tillbaka till sovrummet och hittade en tom säng. Fattar du hur skönt det är att ha sängen helt för sig själv, utan att behöva trängas med husse och matte. 
(null)

Idag har jag hjälpt husse bygga en snömaskin. Det är sån’t som jag är bra på. Sitta bredvid husse och plocka upp saker som han tappar på golvet. 
(null)

Men först hade jag hjälpt matte med tvätten. Det gör jag ju så gärna, eftersom jag får en liten godbit för varje plagg jag bär till tvättmaskinen. 
När husse och jag var klara var snömaskinen väldigt fin och jag var noga med att kontrollera att allt sitter där det ska. 
(null)

Vår snömaskin gör inte snö, den tar bort snön. Snöslunga, säger husse att det heter. Än finns det ingen snö hos oss, men både husse och matte tror att det kommer. Då ska vi åka skidor, säger de. Jag vet inte vad det är, men det är säkert kul. 

Medan husse och jag byggde snömaskin, gick matte och Bonus ut för att leta efter en gran. Det lät konstigt. Man behöver inte leta efter det - vi har ju en hel skog med granar.  Ibland gör matte väldigt konstiga saker som jag har lite svårt att förstå.  Men när hon kom tillbaka var hon väldigt nöjd och sa till husse att hon hittat både en och två granar. Tror jag det... det är ju bara att öppna ögonen. 
(null)

Efter den promenaden fick Bonus ligga i finkan ett tag medan matte städade hos hönorna och jag höll vakt. När hon var klar, hjälptes vi åt att fylla på maten till de andra fåglarna. 
(null)

Jag tycker att bollarna som matte hänger upp verkar väldigt goda och just därför är matte noga med att ta bort plastnätet som sitter på. Om jag mot förmodan skulle få tag i en talgboll, behöver jag i alla fall inte få ont i magen av plastnätet, säger hon. 
(null)

Nu ska husse laga mat och jag är som vanligt med och bevakar att han gör rätt och om jag har tur, kanske jag får en smakbit. 
(null)

Bonus, han håller sig till sina gosedjur istället. Men så är han ju fortfarande ganska barnslig. 
(null)




Kommentarer
Postat av: Anonym

Under blogg du skrivit 😂mvh Charlie Svantesson

2018-12-08 @ 18:05:46
Postat av: Anonym

Under blogg du skrivit 😂mvh Charlie Svantesson

2018-12-08 @ 18:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0