En ny kompis

Vi har fått en ny kompis den här helgen. Han heter Birk och är bara sju månader. Snygg är han också, eftersom han har lika mycket vita tecken som jag. Ja, han har faktiskt mer än jag, men är annars väldigt lik mig, säger matte. Och då är det så! Snygg, alltså!
(null)

Det hela började med att Bonus och jag var ute och lekte i sommarhagen och det var så soligt att jag var tvungen att blunda i det skarpa skenet. 
(null)

När jag öppnade ögonen igen, såg jag två människor och en hund komma gående. Det var Birk och hans husse och matte. 
De gick in i en annan hage och husse och jag följde med in där. Matte och Bonus stannade kvar en stund innan de kom. Matte ville att Birk skulle träffa mig först. Sen kom Bonus och då sprang vi runt tillsammans alla tre. Både Bonus och jag var väldigt snälla mot Birk, fast han trängde sig när det var godisdags! Men han är ju fortfarande så liten så vi hade överseende med honom. Han lär sig nog att man ska sitta ner och vänta på sin tur. 
(null)

När vi lekt en bra stund var det dags att gå till bilen igen, men först fick jag en puss och en kram av Birk. Han gillade mig! Och vi gillar honom. 
(null)

Senare åkte vi till gården vi ska flytta till. Där var det kalas med folk som bor i närheten. Grannar, säger matte att de heter. Hela bunten. I alla fall serverades det en massa gott och jag gjorde ett seriöst försök att sno åt mig en korv från köksbänken, men då blev hon arg, hon som bor där nu. Himla tur att hon inte ska bo kvar. 
(null)

Bonus och jag gick ut och lekte i snön istället. Sen kom husse och matte och bar in en massa saker i det jättestora huset som heter logen. Vi hade nämligen med oss hästlådan på släp och där låg det en massa kartonger som inte skulle med hem igen. När vi kom hem var vi jättetrötta och gick och la oss direkt. 
(null)





Kommentarer
Postat av: Gen

Hej Pajas
Säger åter igen vilken underbar blogg att läsa Vart ska ni flytta undrar jag har nog missat det i din Blogg Kram till hela gulliga familjen

2018-03-20 @ 09:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0