Godkända

(null)
Husse lovade ju, förra gången jag skrev, att vi skulle göra något kul den här helgen och det var sant!
Jag har berättat förut att vi ibland får gå spår och det fick vi göra igår också, men då var det ett prov. På annan mark än hemma hos oss och med en domare som följde med för att se om vi gjorde rätt. Såklart vi gör rätt! 
Husse och matte var väldigt nöjda med oss, så när vi kom hem firade vi med vår egen belöningskorv!
(null)

Idag var vi först ute på en morgonpromenad i kohagen. Det är alldeles vitt och krispigt på marken nu och lite halt när vi sprang efter frisbeen, som matte hade tagit med ut. 
(null)

Efter det fick Bonus gå in och jag vara kvar ute med husse och matte. Då började jag med att hjälpa husse att göra om i fågelhuset. Det behövde bli lite varmare där, så husse och jag tog ner det som satt där som vägg och sen satte husse upp nytt. 
(null)

Då var inte jag med, för jag tyckte det var roligare att vara med matte när hon gav fåglarna mat. Inte fåglarna som bor i rummet där husse höll på, utan alla fåglar som flyger i luften. Dom har matte börjat mata nu. 
(null)

Jag tycker att dom där bollarna verkar väldigt goda och hoppades på att matte skulle tappa en, men sån tur hade jag inte. Då försökte jag istället få tag i dem där de hängde i trädet, men det var för högt upp. 
(null)

När husse var klar i hönsrummet, gick vi ut i kohagen igen. Där fick både Bonus och jag göra ett sök. Först jag, sen Bonus. Vi tycker båda två att det är jättekul och är faktiskt rätt så duktiga nu. Jag har till och med bestämt mig för att inte byta dummy och att lämna dem i husses hand. 
(null)

Sen blev livet ganska orättvist! Jag fick nämligen gå in och nu blev det Bonus som fick vara med husse och matte när de tog fyrhjulingen till skogen för att hämta granris till växthuset! Det gillade jag inte. Men när Bonus kom tillbaka fick han en liten chock, för inne i växthuset stod tomten och väntade på honom. Vilken utskällning tomten fick! Det lär inte bli några julklappar till Bonus i år. 
(null)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0