Hos veterinären

Igår var både Bonus och jag hos veterinären. Bonus för att han har haltat ett tag och jag för att... husse och matte inte riktigt känner igen mig. Det är i alla fall vad de säger. Jag känner inte heller riktigt igen mig, för sanningen är att jag på senare tid har varit mer än lovligt grinig mot Bonus. Det bara händer. Fast jag egentligen helst inte vill.
(null)

Bonus fick en spruta i nacken och föll snabbt ihop i en hög på golvet. Man gör så för att han ska ligga still när han ska fotograferas. Men bara hos veterinären! Matte tar jättemånga bilder av oss, men har aldrig stuckit oss då. 
(null)

Bilderna på Bonus visade att det inte var något fel i hans led, eller skelettet i övrigt, så då sa veterinären att det nog är en inflammerad sena i bogen dom gör ont. Sen fick han en till spruta och blev normal igen. Lite piller ska han också ha. Och koppelpromenader ett tag. Det behöver inte jag. 

Jag fick ingen spruta, men en grundlig undersökning, för husse och matte undrade om det gör ont någonstans och om det är därför som jag har lägre toleransnivå när det gäller Bonus. Ett blodprov visade inga konstigheter, men sen stoppade veterinären ett finger i rumpan på mig och sa sen: "Han har en väldigt stor prostata" och menade på att jag är ordentligt hormonstinn. 
Det var ingen trevlig undersökning och jag tyckte plötsligt att det inte alls var så trevligt hos veterinären som jag gjorde när vi kom dit. Några godisbitar slätade hjälpligt över förnedringen, men nu ville jag helst gå därifrån. 
Nu ska jag äta karameller i sju dagar för att krympa min prostata och sen hoppas alla - även jag - att allt ska bli som förr igen. Det är inte särskilt kul att vara grinig, ska du veta, för det blir lite dålig stämning när jag fräser till åt Bonus. Och han blir ledsen. 

I veckan kom matte hem med en ny leksak till oss. Jättedålig kvalité på den, måste jag säga. Jag hann bara leka med den i tre minuter innan den såg ut så här:
(null)

Inte konstigt att man blir lite deppig vid sådana tillfällen och då det är dålig stämning. Då är det skönt att ha ett gosedjur att mysa med. Det tycker Bonus också.
(null)
(null)

Men det har inte bara varit tråkigt. Vi har kul också! Det absolut bästa som hänt den här veckan är vår egen belöningskorv! Husse har torkat den nu och ger mig när vi tränar och den är fantastiskt god! 
(null)

(null)

Idag var vi ute och körde ett träningspass med sök, markering och dirigering och jag gjorde exakt som husse ville! Korven funkar. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0