En ansträngande helg

Den här helgen har varit ansträngande! Inte för att vi har gjort så mycket, utan just därför! Det är nämligen ganska ansträngande att ha en massa okända hundar här på kurs, utan att själv få vara med. Bonus och jag har fått stå och titta på, medan de andra har lärt sig närsök, linjetag och en massa annat som är bra att kunna.

 

En sak som var kul den här helgen var att min bästa brorsa (ja, förutom Bonus då), Sixten, kom hit. Han har fått en liten kompis som skulle gå på kurs och dagen innan kursen började, hann vi med att hälsa på varandra och ta en promenad tillsammans. Det kändes bra att träffa Sixten igen och hans lilla kompis Coffie var också helt okej, fast han bara är en valp. Vi tog en promenad tillsammans, utan Bonus som blev jättesur, och hade ganska trevligt ihop.

 

Igår, när kursen hade börjat, gick vi en promenad på morgonen tillsammans med husse och matte. Vi passerade kursdeltagarna på väg till skogen och då tänkte jag på hur jobbigt det kan vara att gå kurs, eftersom man måste vänta så mycket på sin tur.  Passivitetsträna, heter det har jag lärt mig. Urtrist!

När vi kommit en bit, upptäckte både Bonus och jag en helt fantastiskt underbar doft i gräset. Det var närapå omöjligt att slita sig från platsen när husse och matte ropade på oss. Vi ville bara stå kvar och insupa de härliga dofterna. Det luktade liksom tjej.

På kvällen hade nästan alla som gick kurs åkt hem, utom Sixten, Coffie och Texas, som bodde kvar i vårt andra hus. Men den där doften låg liksom kvar i luften, även om den var lite diffus. Jag hittade husses keps och fick låna den, utifallatt det skulle dyka upp en snygging som letade efter en lika snygg kille. Men det kom ingen. Jag tycker i alla fall att jag blev ganska cool med keps på huvudet!

Eftersom alla hade åkt hem för dagen och de som var kvar fanns inne i det andra huset, släpptes Bonus och jag ut för att få springa fritt, som vi brukar göra. Matte satte på Bonus hans väst, eftersom det är väldigt mörkt och vi syns bättre med västen på. Men du vet ju hur det blir när han får på sig kläder… När han kom in utan att bli av med sin väst, deppade han ihop och ville inte umgås med någon. Jag försökte verkligen pigga upp honom och ville leka, men icke. Han var deppig.

 

Idag har vi också varit ute med husse och matte, medan kurshundarna höll på med sitt. Och vet du vad? Bonus hittade en vattenpöl och blev jättelycklig! Det blev inte matte, när Bonus kom tillbaka efter sitt lilla dopp!

Han åkte in i duschen när vi kom hem igen. Nu är det kväll och vi är jättetrötta. Lite pinsamt är det, men jag ska ändå berätta det. Den där goda doften som vi hittade lite varstans i gräset och även kände av när vi var inne, var en av våra systrar! Och ännu värre: hon bodde hos oss i natt. Utan att vi fattade det! Det är verkligen pinsamt att behöva erkänna det. Men jag skyller på att vi har varit trötta efter att behöva vakta vårt hus och vår mark. Nu har vi gått och lagt oss och tänker inte vakna mer idag. Så det så!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0