En bättre helg

Den här helgen har varit mycket bättre än den förra, för nu har husse och matte brytt sig mycket om oss. Det gillar vi, både Bonus och jag. Husse och jag har t ex varit ute och tränat sök  med pyttesmå dummies.
(null)

Då vill det till att man kopplar på näsan, vill jag lova! 
(null)

Igår var vi iväg för att Bonus skulle göra apporteringstest, precis som jag har gjort. Men han blev inte godkänd, för han hämtar bara änder. Inga andra fåglar tar han upp. Han tycker att matte kan hämta de andra fåglarna själv, om hon vill ha dem. 
(null)

Det är nog för att han bara har tränat på att hämta änder på senare tid. Sen var han kanske inte helt tyst när dom sköt heller...
Matte säger det var friskt vågat, hälften vunnet. Varför säger hon så, när de inte vann något alls?

I morse gick vi ut i kohagen, alla fyra. Husse och jag gick åt ett håll och matte och Bonus åt ett annat. Men vi fick båda två göra samma övning - leta rätt på den lilla, lilla dummyn som låg väl gömd blad stenar och mossa. 
(null)

(null)

När vi var klara med det började matte göra rent hos hönsen. Jag ville gärna hjälpa till, men det enda jag fick var spån i huvudet. 
(null)

När matte var klar hos hönorna verkade de nöjda och en höna hoppade direkt upp i lådan och började göra ägg. 
(null)

(null)

Då hade jag tröttnat på att inte göra något, så jag kom med förslag på vad vi kunde göra istället. Apportera dummy...
(null)

Bonus verkade måttligt intresserad.
(null)

Leka med bollkastaren...
(null)

Det tyckte Bonus också var ett kul förslag!
(null)

Till slut var det ändå Bonus som kom med bästa förslaget: kasta frisbee, istället för att kratta löv, som matte just då hade tänkt börja med. 
(null)

Då, äntligen, fick vi mattes uppmärksamhet! 
På det hela taget en riktigt bra helg!



Kommentarer
Postat av: Carina

Vilka fina hundar ni har....

2018-10-21 @ 22:47:20
URL: http://doggarnas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0