Lillebror på eget äventyr

I veckan som gick hände något konstigt med Bonus. Det började med att vi åkte bil och när vi kom fram fick jag stanna i bilen medan Bonus följde med husse och matte in i ett hus. Där stannade de ett bra tag och när de kom ut var Bonus jättekonstig! Han vinglade fram och krockade med en mur, ungefär som om han inte kunde bestämma själv vart han skulle. När de kom fram till bilen öppnade inte husse luckan in till mig, utan lyfte in Bonus i baksätet, där även matte satte sig. Sen åkte vi hem. 
Väl hemma ville Bonus inte leka, utan la sig bara platt på marken.
(null)

Jag tyckte det var jättekonstigt och försökte få igång honom genom att erbjuda honom fotbollen, men fick ingen respons alls. Vad hade de gjort med min lillebror?
(null)

Dagen efter var han precis som vanligt igen och jag vet fortfarande inte vad de gjorde med honom, men jag hörde att husse och matte pratade om hans höfter. I alla fall är det skönt att han är som vanligt igen. Glad, knasig och galen i bollar. 
(null)

Det bästa vi vet är när husse eller matte leker med oss. Allra bäst är det när bollkastaren kommer fram. Ibland får vi verkligen använda våra nosar, för det är inte alltid som vi ser var bollen landar. När vi vill leka med bollkastaren berättar vi det för husse och matte. 
(null)

Idag har vi lekt mycket och är ganska trötta nu, eftersom vi inte har sovit alls idag. Måste ladda inför morgondagen. Då ska vi spåra. Det har matte sagt. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0