Lätt fånget, lätt förgånget

Husse har fyllt år och fått paket av oss. Det var en ny leksak, som kan flyga och ta kort samtidigt. 
(null)När husse hade provflugit den skulle han visa oss hur det gick till och jag tyckte det var jättespännande. Den var som en stor fluga och dom brukar jag fånga, men den här flög för högt. Och rätt som det var var den försvunnen! Den smet från oss! Husse bad både mig och Bonus leta efter den och fast vi gjorde vårt allra bästa sökarbete gick det inte att hitta den. Kohagen, där vi var när leksaken flög iväg är väldigt stor...
(null)

Jag tror inte att husse kommer att få fler leksaker av matte. Det är bättre att hon köper till mig för mina leksaker räcker i alla fall längre än den där flygturen som husses leksak gjorde.

En morgon när vi vaknade hade vintern kommit tillbaka. Den enda som var glad för det var Bonus. Han gillar snö! Och han gillar att bada. Matte säger att han nog tror att han är en korsning mellan polarhund och badanka. 
(null)

En dag när vi var ute och lekte med vår frisbee, låste matte in Bonus i ena finkan för att jag också skulle få hämta frisbeen några gånger. Bonus är nämligen så galet snabb att jag måste erkänna att jag inte hinner ikapp honom och om jag lyckas fånga den, så kommer Bonus som en raket och dundrar rakt in i mig. Det gör ont, så när jag ser honom komma släpper jag frisbeen och låter honom ta den. Nu fick jag ha den för mig själv och kunde inte låta bli att gå fram till Bonus och visa honom det. Gissa om han blev sur?!
(null)

Äntligen har husse och matte hittat på något riktigt kul med oss! Igår träffade vi ett helt gäng andra hundar som kommer från samma kennel som vi för att träna. Vi fick göra momenten i ett tollingjaktprov, utom vattenarbetet till Bonus stora besvikelse. Men det var jättekul ändå, även om det mest var en evig väntan på min tur. 
(null)

Jag var en av de äldsta med mina fyra år. Det var en hel drös yngel som bara är ett år med också, så jag fick ju ta på mig rollen att visa hur man gör när man tollar, gör en dirigering och fixar ett sök. 
(null)

Det verkar som om vi ska träffas fler gånger, så nu kanske det blir lite fart på husse igen. För vi kan ju inte komma otränade till nästa gång vi ska ses!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0