Påsklov

Vilken vecka jag har haft!
Både matte och husse har varit hemma i flera dagar, så det har inte varit mycket lugn och ro. 
Sandra har också varit här, tillsammans med människovalpen Theo, så nu har jag skaffat mig ett nytt ansvarsområde: barnvakt. Det behövs, vill jag lova!
(null)

Jag följde med Sandra på en promenad i kohagen och efter en stund ställde hon ifrån sig vagnen som Theo sov i och gick med mig för att titta efter något på en liten kulle. Men där kunde vi ju inte vara, eftersom jag hörde att Theo var ledsen, så jag drog i kopplet åt vagnens håll och när vi kom lite närmare hörde även Sandra att han grät. Då fick jag beröm och det var även då som jag insåg att den där lilla människan kommer att behöva mig. 
(null)

Det blev fler tillfällen. Matte fick för sig att sitta och gulla med Theo och det gick ju bra ett tag, eftersom jag låg intill och höll lite koll på matte, men sen blev han ledsen igen. Och Sandra var bara borta!  Jag fick leta överallt innan jag hittade henne inne i köket och fick med henne ut till sin valp. 
När de sedan åkte hem till sig, var jag så trött att jag blev tvungen att gå och lägga mig en stund. 
(null)

Eftersom husse och matte har haft mer tid än vanligt med oss, har Bonus och jag fått leka mycket och träna en hel del. Det är jättekul, men också väldigt tröttande. På kvällarna är vi lättvaggade till sömns. 
Som om det inte räckte med kul inslag i vardagen, dyker plötsligt syrran upp med sin familj! Superkul!! Zera är en riktig mattegris och knähund, men jag tycker också väldigt mycket om hennes matte, så jag tog chansen när jag fick den och gav henne några rejäla pussar!
(null)

(null)

Zera blev lite sur på mig när jag stal hennes matte, men det gick fort över och sen ägnade vi oss åt att tigga mat tillsammans. 
(null)

Vi håller på att träna inför något, men jag vet inte vad - bara att vi gör samma saker gång på gång och liksom går en bana. Jag ska gå fot med koppel och utan koppel, stanna kvar när husse går iväg och komma när han ropar och sen hämta en dummy. Det är inte så svårt. Allra sist ska jag sitta still när någon pangar. Det är jag inte jättebäst på. Faktiskt ganska dålig. Men, som sagt, vi tränar! Ska bli kul att se när och var vi ska få användning av övningen. 
(null)

I fredags hände ännu en kul sak! Det kom ytterligare åtta hundar med sina hussar och mattar hit. Alla hade med sig paket eller påskägg, som Zeras husse och matte gömde i kohagen. 
Sen fick alla hundar, en åt gången, ge sig ut och söka rätt på ett paket. Det var jättekul! Husse och matte hade bestämt att jag skulle starta sist - "bäst för alla inblandade", sa de. Men det gjorde inte mig något! Jag hittade mitt paket efter en stund, när jag förstått att det var det och inte en dummy jag skulle leta efter. 
(null)

Husse ville att jag skulle lämna det till honom, men jag ville öppna själv! Då kom Zeras matte och hämtade paketet som redan var ganska öppnat och tog med det till husse. Zeras matte är vad man brukar kalla en god apportör!
(null)

En till av mina systrar var också med och letade - Rusa. Hon var, precis som Zera, väldigt ordentlig och väntade med att öppna tills de fick lov att göra det. Att tjejer alltid ska vara så städade. Lite civil olydnad har väl aldrig skadat?
(null)

Vi har hunnit med att bada lite också. Zera blev inte så glad när Bonus lekte "bomben" och landade på henne så att hon kom under vattnet, fast det såg väldigt kul ut. Han är ju lite barnslig vår lillebror. Zera såg i alla fall till att hålla sig på behörigt avstånd från Bonus resten av vår badstund. 
(null)

Nu har Zera och Bizzi och deras människor åkt hem och husse och jag ska ha lite egentid, se på ishockey och koppla av. 
Påsken har varit bra i år!


Kommentarer
Postat av: Anonym

.

2019-04-21 @ 16:26:00
Postat av: Anonym

.

2019-04-21 @ 16:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0