Pajbak

I fredags, när vi var och handlade köpte husse en ny leksak åt oss. Den gillar jag. Roligast är när husse eller matte leker, men just den här leksaken kan Bonus och jag ha kul med tillsammans. Vi har dragkamp.
(null)

Matte har lekt mycket med oss den här helgen. Husse har hållit på med köket, som äntligen har blivit klart, så nu kan husse leka med mig istället för att bygga kök. 
(null)

Den här veckan reste matte bort igen. Det gjorde inget, för husse var ju hemma hos oss och jag fick hela mattes sida av sängen för mig själv. Det är härligt att kunna sträcka ut ordentligt! Bonus har ett eget rum att sova i, men ibland blir han ledsen och vill ha sällskap. Då får husse eller matte gå in till honom och lägga sig och då får jag också bra med plats i sängen. Förut sov Bonus hos oss, men eftersom jag ibland blir arg på honom, har han fått ett eget sovrum. 

I går lagade matte mat åt mig. Det var i alla fall vad jag trodde, så jag var noga med att övervaka det hon gjorde. Alltså, det hörs ju att det är till mig - PAJas! 
(null)

(null)

Men hon stoppade in alla i frysen, utan att jag fick smaka ens en liten, liten bit. Det var inte vad  jag tänkt mig. Men nu ligger det tio härliga pajer i frysen och väntar på att jag ska äta upp dem. 
Apropå äta, så har vi nya matrutiner hos oss sen en tid tillbaka. Vi får mat TRE gånger om dagen. Det är jättebra, tycker jag, och Bonus förtjänst. Förut vaknade han jättetidigt på morgonen och var hungrig, så matte fick gå upp halv fyra och ge honom några kulor för att han skulle somna om igen. Nu får vi mat på morgonen, vid lunch och sen vid åttatiden på kvällen. Då får vi godaste maten - färskfoder!
(null)

En sån där bit delar vi på och sedan vi började med det, är det inte längre av hunger Bonus vaknar. Han vill bara ha sällskap. 
När kvällen kommer är vi jättetrötta, både Bonus och jag. Speciellt på helgen, eftersom vi varit ute och pulsat i snön flera timmar. Då är det skönt att lägga sig ner en stund och gosa lite. 
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0