Ingen vanlig dag

Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det min födelsedag! Jag fyller fyra år.

Igår fyllde Bonus år, men bara två.

Vi har fått presenter, både igår och idag. Igår fick vi varsin leksak som var inpackad i papper. Jag skyndade mig att öppna mitt paket och där låg en fågelliknande leksak som piper.

(null)


(null)


 Bonus tog det lite mer lugnt med sitt paket och tittade först på när jag öppnade mitt, innan han började öppna sitt.

(null)


 I hans paket låg det en precis likadan leksak, fast grön. Min var röd och gul.

(null)


Jag tyckte det var så roligt med en ny leksak så jag roade mig ett bra tag med den. I alla fall i fem minuter.

(null)


 Sen upptäckte jag det: ett fabrikationsfel på just MIN leksak. Det var så himla typiskt att just jag skulle drabbas av det! Näbben på fågeln hade på något myc ket märkligt sätt liksom bara försvunnit och ersatts av sånt där vitt ludd som det ofta blir när jag får leksaker med fabrikationsfel.  

(null)


 Det är egentligen märkligt att just jag ALLTID ska få saker med fabrikationsfel…

Men det var ju kul så länge det varade. 

Bonus hade inget fel på sin leksak, så han ligger och piper med den så att man kan bli fullkomligt galen!


Idag var det dags igen. Nu är det liksom den viktigaste av alla födelsedagar, eftersom den är min. Nåja, min och Zeras, Rusas, Happies, Hjulies, Miras, Ayas, Balders, Sixtens och Dexters. Puh! Så många syskon jag har.


Idag fick vi bättre paket av husse och matte. Jag fick en finurlig grej som ställde krav på min förmåga att lösa problem. Matte la godisar i tre behållare som sitter på en stång och så är det upp till mig att klura ut hur jag ska vända dem upp och ner så att godiset ramlar ut. Det kan jag säga tog en stund, säkert åtta minuter. Men jag kom på det till slut!

(null)


(null)


 Bonus fick en ny säng, som jag först trodde var till mig, men som jag snart förstod var till honom.

(null)


Vi fick två gemensamma saker också, som ingen av oss egentligen uppskattade. Den ena var en tub med schampoo, eftersom matte och husse tycker att vi är väldigt smutsiga nu efter vintern. Den andra är ännu värre. En pälstrimmer som matte ska använda framförallt på Bonus öron. Där växer håret jättefort! Hon säger att han är som en gammal gubbe med hår i öronen. Men den där manicken funkade perfekt för att få bort hans fladdriga öronhår. Bonus var inte särskilt glad, men det blev matte!

(null)


(null)


Idag är jag säker på att vi ska få en specialgjord tårta till middag. Matte brukar alltid fixa det när jag fyller år och jag räknar kallt med att det ska bli en sån i kväll.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0