Ett bra år

Idag tar det här året slut. Det är lite synd, för det har varit ett väldigt bra år. Bäst av allt var att jag föddes och att jag har lärt mig en massa saker:
Till att börja med så träffade jag ju husse och matte. Husse och jag gillade varandra direkt. 
 
Sen flyttade jag hem till husse och matte och då följde Sixten med och bodde hos oss i några dagar. Det kändes bra att vara två när vi lämnade mamma. 
 
Jag har lärt känna Sandra och hästarna och blev genast kompis med Gollum. 
 
Vi har varit mycket på torpet. Där trivs jag allra bäst, för där finns det bara gräs och skog. Ingen asfalt och ingen trafik. Där får jag vara lös hela dagarna och vi är i skogen varje dag. Där har jag lärt mig spåra...
 
... och apportera fågel både på land (nåja, det kan väl bli bättre om jag ska vara ärlig) och i vatten. Och simma, förstås. 
 
Jag har åkt mycket bil och lärt mig att tycka riktigt bra om min bur, även om den har krympt ordentligt sedan jag började åka i den. 
 
I somras var jag med på min första tollarspecial, där flera hundra tollare var på plats.  Då var jag med i utställningen och fick en prisrosett. Den åt jag upp. 
 
När hösten kom fick jag följa med husse på kurs. Lydnadskurs. Det var rätt kul det också. Det mesta gjorde jag rätt, men ett par gånger hittade jag på lite andra övningar som inte husse riktigt hängde med på. 
 
Något av det roligaste som hänt i höst var när vi var på kurs en helg tillsammans med nästan alla mina syskon. Det var bara en som inte kom, för hans matte skulle valpa. Men alla vi andra nio syskon var där. Alla var jätteduktiga, det var nog bara jag som tyckte att det var roligare att busa än att träna på de olika övningarna vi skulle göra. Fast Sixten gjorde också bus. Han välte sin matte!
 
Jag har lärt mig att kliva i och ur badkaret själv, att borsta tänderna och att sitta fint i tv-fåtöljen. 
 
De senaste dagarna har jag fått upptäcka att snö är kallt och lite blött, men inte farligt. Nu hoppas jag att det allra sista jag lär mig i år är att smällare och raketer inte är farligt, utan bara något larvigt som vissa människor tror att man måste hålla på med när det blir nytt år. Jag hoppas att inte du är en av dem. 
Nu önskar jag dig som har läst min blogg ett riktigt Gott Nytt År! Vi ses igen 2016. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0