Morbror Gizmo

Idag har det varit en bra dag, för husse och matte har varit lediga och vi har gjort roliga saker. Först gjorde jag en rolig sak alldeles själv. Jag hittade en strumpa som jag lekte med i flera minuter innan matte såg det och förstörde leken för mig. 
 
När vi var klara med frukosten, tog husse fram ryggsäcken och la ner en massa saker i den. Då visste jag att det här skulle bli en bra dag! Ryggsäck betyder ut på äventyr av något slag. Idag blev det tollarträff i Orhem. Och vet du vad?! Där träffade jag en morbror till mig som har lika mycket vitt som jag. Ja, till och med lite mer än jag har. Det här är min morbror Gizmo: 
 
Lite lika är vi allt! Men han var en riktig surgubbe, den där Gizmo. När jag ville leka med honom blev han arg och bet mig i halsen. Som tur är har jag mycket päls där så han fick bara hår i munnen. Rätt åt honom! Sen höll jag mig på min kant. 
 
 På eftermiddagen var vi hos hästarna och hann även med att leka i sommarhagen. Jag tror att Arkita är lite avundsjuk på mig som kan springa runt i hennes sommarhage, för hon står alltid och tittar när vi leker. Fast jag måste erkänna att jag är rätt nöjd med att hon inte är med mig där, för lite läskig är hon allt. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0