En lekkamrat

Idag var vi uppe i ottan. Jag sov när klockan ringde och jag var inte särskilt pigg på att gå ut när husse kom med kopplet. Men 20 hästar väntade på oss och de var hungriga och ville ut, så vi åkte. Medan hästarna åt upp sin mat, gick matte och jag ut på en promenad med en tennisboll. Jättekul! 
 
Inte en gång fick matte låna bollen. Den är min! Spelar ingen roll hur mycket godis hon lockar med. Bollen är min!
Sen, när hästarna fått komma ut kom det en kille som heter Ludde till stallet. När husse och matte berättat att jag inte har några kompisar att leka med, sa de som hade med sig Ludde att vi kunde leka. Äntligen! Som jag har längtat efter en kompis att busa med! Vi gick till en av sommarhagarna och körde i 180! Fullt ös!
 
Fast... Ludde tröttnade jättefort. Han sprang fram till sin husse och satte sig och fast jag försökte övertala honom att leka mer, gick det inte. Han bara satt där och var tråkig. 
 
 Senare på dagen gick husse, matte och jag en promenad i skogen, då jag fick söka rätt på flera dummies. När vi var klara hämtade husse borstarna som ligger i hemliga lådan och som de behöver för att städa mig lite. Husse borstade mig och det kändes rätt skönt. Det kliar lite när våren kommer och jag har så mycket päls att jag behöver få lite ordning i tillvaron. Matte säger att det är hundhår över allt. Och hon låter inte jätteglad när hon säger det. 
 
 
Nu finns en liten bit av mig i skogen på Lovön och om du undrar hur det är att klappa mig, kan du leta efter den här tussen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0