Fotbolls-EM

Husse och jag kollar på tv ibland. Just nu lite mer. Det är nämligen något som heter fotbolls-EM nu. Jag är väl egentligen inte så jätteintresserad av tv:n, men tillbehören! Husse äter nämligen chips när han tittar på fotboll och chips - det gillar jag!
 
Det där är en kill-aktivitet, för matte är inte intresserad. Hon gör annat när vi tittar på fotboll. 
Ibland tittar husse på annat - utan chips. Då är inte jag heller så intresserad, utan brukar ägna mig åt annat. Fast ofta tillsammans med husse då också. 
 
När husse och jag var ute idag, passerade vi en sån där hundgård, där man brukar träffa andra hundar att leka med. Då fanns det två andra hundar där. En goldentant som var åtta år och en slags lurventuss på tio månader. Han ville leka, kan jag säga. Tant Golden tittade mest på. Men kul hade vi!
 
När matte hade kommit hem från jobbet och jag fått min middag, gick vi en promenad längs vattnet. På vägen hem gick vi igenom en park och där fanns det läskiga saker! Figurer som såg ut som tvåbeningar, men som var alldeles stilla. Jag blev väldigt misstänksam och var glad stt husse var med mig. Matte, hon fotograferade i vanlig ordning och var då inget stöd. 
 
När jag vågade mig på att nosa på en av figurerna, blev jag så glad att jag bjöd upp husse till en dans. 
 
Jag tror att det där var bra för mig, eftersom vi snart ska göra BPH, Beteende- och Personlighetsbeskrivning Hund. Då ska man se hur jag beter mig när jag möter en främmande person, om jag vill leka med föremål, mitt matintresse och hur jag reagerar på skrammel olika underlag och skott. Kanske något mer. Det ska bli spännande och roligt!

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0