Stökig lördag och agrosofisk söndag

Den här helgen har varit både fruktansvärt tråkig och väldigt rolig. Den tråkiga dagen var igår. Istället för att hitta på roliga saker tillsammans med mig efter morgonpromenad och frukost, började husse och matte stöka till det i hallen. Det kom fram burkar och ett långt bord och sen började de hänga upp pappersremsor på väggarna. Och vilken tid det tog!

Efter säkert ett par timmar hade jag fått nog. Nu ville jag antingen vara med och hjälpa till, eller att vi hittade på något annat. Det blev alternativ två.

Vi åkte till stallet. Där brukar vi leka med min frisbee och det gjorde vi nu också, innan vi hälsade på Arkita. Vi börjar bli riktigt bra kompisar nu och jag har fått hålla i henne alldeles själv. Gått på promenad i ridhuset med henne i koppel. Då var jag lite mallig!

 
När vi kommit hem och ätit berättade matte att vi skulle på en Agrosofenträff idag och att vi då skulle göra roliga övningar. Då blev jag så här glad!
 
När vi kom fram dit vi skulle idag var mina kennelmammor Annika och Helen där, men också flera andra. Mina systrar Rusa och Mira var också där, liksom Jaxon och Romeo, som var små valpar i somras. Nu var de mycket större. Sen var det fler, men dom kände jag inte. 

Det första vi gjorde var att träna jaktlydnad. Följsamhet, stadga, ansmygning och passivitet. Jag klarade det riktigt bra och husse var nöjd med mig.

Det är bara problem innan vi kommer igång, då är jag väldigt otålig och har svårt att bara vara stilla och tyst. Men vi övar på det också.

 
När de andra tränat inför utställning och mattar och hussar haft lunchpaus, skulle matte och jag vara med på rallylydnadsträning. Det kan jag, för vi går ju på kurs.

Men idag tappade jag koncentrationen ganska snart så matte bestämde att vi skulle åka hem. Fast jag sov i bilen hem, somnade jag i husses säng nästan direkt när vi kommit in. Det är jobbigt att träffa andra hundar och träna!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0