Kattmat

Alltså... min matte. Vilken tröttmössa! Och så tror hon att jag är en katt! Vi fick en påse i brevlådan. Den innehöll mat. Kattmat. Och det tror matte att jag vill ha. Så dumt!
 
På morgnarna vaknar jag klockan 6 och då brukar husse gå ut med mig. Men matte... hon bara ligger och trynar. Speciellt på helgerna. När husse och jag kommer in, springer jag direkt in i sovrummet och hoppar på matte så att hon vaknar. Sen sätter jag mig vid tunnan där min mat finns och väntar på min frukost, medan snålvattnet rinner. Men matte - hon bara sover. 
Då lägger jag mig också och somnar om. 
 
Sen, när jag sovit klart, talar jag om för matte att det är dags att gå upp 
 
och så brukar jag ta med min godisboll till husse så att han ser att den är tom och behöver påfyllning. 
 
Den här veckan har vi inte tränat så mycket. Därför blev det desto roligare när vi åkte till skogen och tränade dirigeringar idag. Husse blev väldigt nöjd med mig och då mår jag bra. 
Matte plockade pluspoäng idag, för hon köpte en fotboll till mig. Den ska jag ha på torpet, men jag tränade lite redan idag. 
 
Nu är jag trött och ska ladda batterierna, för i morgon ska vi på utflykt. Det har matte lovat!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad gullig hund du är

2019-01-18 @ 17:55:46
Postat av: Anonym

Vad gullig hund du är

2019-01-18 @ 17:55:48
Postat av: Anonym

Vad gullig hund du är

2019-01-18 @ 17:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0