Barnvakten

(null)

Den här veckan har jag verkligen haft fullt upp och ont om tid med bloggen. Det har liksom kört ihop sig Den började med att Birks husse och matte kom och hämtade honom. Det var nästan lite sorgligt och jag stod länge och tittade efter honom när de åkt. 
(null)

Det var kul att ha Birk här, även om det var lite snärjigt att hålla reda på både honom och Bonus. Men det var lite coolt också att få vara Birks idol, för det var jag. Han såg verkligen upp till mig. Det gör ju inte alltid Bonus, som dessutom var lite svartsjuk på Birk, som tyckte väldigt mycket om matte. 
Apropå Bonus, så gjorde han exakt samma sak som Birk - smet in i kohagen och fick en stjärnsmäll på väg ut. Oj, vad han skrek. Kom rusande in med bakbenen mellan frambenen, upp för trappan och in i badrummet på övervåningen. 
(null)

Där låg han och var så ledsen att det var nästan så att inte ens matte kunde trösta honom. Men hon satt hos honom på golvet och till slut slutade han darra. Själv tyckte jag mest att det var orutinerat av honom att gå in i eltråden. 
Tre dagar efter att Birk åkt hem kom nästa kille att passa: min kompis Ludvig. Han och jag har känt varandra sen vi båda var valpar. Nu börjar han snart i skolan och jag... gör inte det. Men vi gillar varandra, Ludvig och jag.
(null)

Det har ju varit så otroligt varmt och det blir jobbigt för oss hundar. Matte säger att Bonus är smartare än jag, för att han tar det lugnt och håller sig i skuggan. Men jag tycker att det liknar lathet. Själv kämpar jag på och gör allt för att hålla igång, även om det är varmt. Men när husse eller matte säger till på skarpen att jag ska vila i skuggan, gör jag ju det. Och då är det skönt. 
(null)

Eftersom det varit så varmt och vi lekt med Ludvig som kastat boll och frisbee åt oss, byggde husse en provisorisk pool åt oss. Bonus hoppade i direkt och la sig på mage, men jag tog det lite lugnare. Man kan ju inte bete sig hur som helst. 
(null)

Ludvig följde Bonus exempel och la sig på mage han också, men han tyckte det var kallt. Stackar’n - han har ju ingen päls!
(null)

Vi har spelat spel också. Matte och Bonus var på ett lag och Ludvig och jag på det andra. Vi vann! Hela tiden. Jag tror att det var för att Bonus var trött och inte hängde med i vad som skulle göras. Fast Ludvig var nästan lika trött han. 
(null)

När vi var klara med att vinna spelet, fick jag låna Ludvigs poliskeps. Då blev jag nästan en polishund!
(null)

Innan Ludvigs husse och matte kom och hämtade honom, sa han till matte att om han fick ta med sig  en hund hem, skulle han välja mig! Det tycker jag är ett bra betyg. Fast jag vill ju helst inte lämna min husse. 
(null)

När Ludvig åkt, for vi iväg till havet, husse, matte, Bonus och jag. Det var härligt att få doppa sig i det riktiga vattnet, istället för i dammarna här hemma, eller husses pool!
(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0