Dålig stämning och tråkig söndag

I förra veckan var matte borta extra länge  en dag. På kvällen höll Bonus och jag på att leka med vår frisbee tillsammans med husse, ända tills han gick in i det förbjudna rummet och hämtade ägg. När han kom ut, med två ägg i varje hand, var slagsmålet i full fart!
Jag vet inte riktigt varför vi slogs, men jag tror att Bonus lipade åt mig. Eller så blev jag bara ruggigt sur för att han är så mycket snabbare än jag. 
Hur som helst - husse lät oss hålla på tills han lagt ifrån sig äggen.  Sen blev det inte kul för mig. 
Jag lyftes upp i nackskinnet och blev tvungen att släppa Bonus ben för att sedan förpassas till den ena hundgården. Ensam. 
Det kändes tufft! Ruggigt dålig stämning mellan husse och mig! 
Jag vet verkligen inte varför det blir så här och jag mår jättedåligt när husse blir arg på mig, men jag tror inte heller att han ser alla gånger som Bonus retas med mig. 
Matte säger att jag måste vara snäll mot Bonus och jag ÄR ju det. För det mesta. Vi leker jättebra ihop!
(null)

När kvällen gick mot natt fick jag i alla fall ligga nära matte i soffan när hon kommit hem. För husse var jag sur på!

I helgen har vi gjort kul saker - lekt mycket och tränat. Husse tycker att jag är jätteduktig och när han säger det blir jag stolt! Sen har jag varit med husse och mekat med fyrhjulingen. 
(null)

Jag hoppar själv upp i den och väntar på att vi ska åka. Men den här gången ville husse bara ta av plogen. Han tror inte att det kommer mer snö. 
Sen var vi iväg hos grannen för att titta på deras lamm. Fast när vi kom fram var det bara husse och matte som fick se lammen. Det var orättvist, tycker jag.
(null)

Bonus och matte tränar också. Sök, markeringar och linjetag. Hon har tagit fram fåglar också, som hon vill att han ska bära. Det vill inte han. Då har hon plockat fram en tennisboll som hon kastar åt Bonus så fort han tar i fågeln. Konstigt! Hur vill hon ha det egentligen? Ska han hämta fågel eller boll?? Jag vet i alla fall vad Bonus tycker. 
Han har börjat bada också, för nu är det isfritt i dammarna. När träningspasset är slut får han leka i vattnet för matte. 
(null)

I eftermiddag har jag haft tråkigt! Husse och matte har klistrat upp papper på väggarna och det fanns inget jag kunde hjälpa till med. 
(null)

Efter att ha försökt få dem att förstå att jag också ville sätta papper på väggen gav jag upp och tittade på hockey istället. 
(null)

Tyvärr gick det så dåligt för Djurgården att jag tröttnade och tog en tupplur istället. Det finns ju gränser för hur mycket tråkigheter man står ut med!
  (null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0