Vårkänslor

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: jag vill hjälpa till! 
Idag var det precis så som matte brukar säga när hon får frågor om jag är en krävande hund.  Då brukar hon säga att om jag bara får små uppdrag emellanåt, så är jag perfekt. Om jag inte får uppdrag av matte eller husse, brukar jag hitta på själv. Det blir sällan bra, säger matte...
Därför fick jag flera uppdrag idag. Ett av dem var att hålla i den här skylten som vi ska sätta upp vid infarten till gården. 
(null)

Det är inte ofta någon oanmäld kör in på vår gård, men det händer. Och även om de flesta är anmälda, vet inte alla att vi, Bonus och jag, finns här. Och vi har då rakt inget trafikvett, säger matte. Det var lite bättre när vi bodde i stadsmiljö, men det är glömt nu. 
Innan bilden togs hade jag hjälpt till med tvätten som skulle in i maskinen, gått ut med en skruvmejsel till husse som höll på med att montera ner växthuset och plockat upp ett par saker som matte tappade. Hon är så slarvig! Jag hämtade vantar åt henne också, fast de ville hon inte ha. Innan det hade jag dissekerat en av Bonus leksaker som bland annat bestod av fårull. Det blev ett bra komplement till den vita mattan i rummet där jag höll till. Och så tog jag bort en vingummipåse som låg och drällde på ett bord. Den var tom, men den blev noga undersökt. Hela insidan blev tvättad. De där sista sakerna var sånt som matte menar sällan blir bra. Fast jag tycker det var jättebra!

Nu känns det i alla fall som om våren är här! Solen skiner, snön smälter och Bonus har hittat vatten att lägga sig i. Matte kallar honom sin lilla slagruta, för att han alltid hittar vatten. 
(null)

Jag är inte riktigt lika angelägen att hitta vatten, även om jag gärna badar. Men jag vill helst apportera något. Tidigare i veckan var vi och kollade hur det såg ut vid den lilla dammen och då kunde jag gå på isen. Ända tills jag plötsligt låg i vattnet. Först fattade jag inte riktigt vad som hände och matte började skratta för att jag såg så förvånad ut. Men jag fann mig snabbt och kunde se ganska oberörd ut. 
(null)

Idag var vi där igen och då var all is borta så idag hängde jag på Bonus när han hoppade i och så plaskade vi runt vi där ett tag. 
(null)

Nu är det kväll och jag är ganska trött. Har varit ute hela dagen och behöver ladda lite inför morgondagen, som ska inledas med ett träningspass. Det har husse lovat! För att jag inte ska missa det, har jag placerat mig på husses ben och kan sova gott, medveten om att han inte kan gå utan att jag märker det. 
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0