Mer bilåkning - och protester

Idag har det hänt många olika saker. Först, när vi vaknade, fick jag beröm av matte för att jag hade väckt henne i natt när jag behövde kissa. Låter bra med beröm om jag väcker henne, så det ska jag komma ihåg. Kan ju hända att jag blir hungrig på natten. Eller leknödig. 
 
Lite senare var det dags för en biltur igen. Nu hade matte och husse lärt sig att jag inte vill åka i buren, så vi fick åka i baksätet direkt!
När vi kom fram var det en massa hästar där. Jättestora, men ganska snälla, verkade det som. Jag blev lite nyfiken och tänkte först hälsa på en av dem, men då ropade matte på mig. 
När matte ropar kommer jag för hon blir jätteglad då!
På promenaden hittade jag ett dike som jag hoppade ner i. Det var jätteblött. Och väldigt kul. Så när matte lyfte upp mig, hoppade jag ner igen. Och igen. Då blev det lite dålig stämning.  När vi kom hem - efter att ha åkt i buren - fick jag bada i badkaret. Sixten också, för han hade följt efter mig ner i diket. 
 
Under dagen har vi åkt bil en gång till. I buren... Det går inte riktigt som jag tänkt mig med bilåkningen. 
Ikväll har jag upptäckt något som kallas TV. Där lagas det mat och det gillar jag!
 
I morgon ska husse iväg och jobba en stund på dagen och matte ta hand om oss på egen hand. Det ska bli kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0