Godis är gott

Jag gillar verkligen att gå på kurs! Jag får en massa godis då. Jag gillar ännu mer Rebecka, Kim och Danielle, för de har korv som man kan få om man har tur. Det har man när de lånar någon av oss hundar för att visa något moment. 
Igår började vi med att repetera godisljudet och la till ett svårighetsmoment. Fast det var inte så svårt. Husse och matte skulle gå några steg baklänges medan de gjorde godisljudet, för att se om jag följde med. 
Klart jag gjorde det!
 
Sen var det vänta och varsågod och det kan jag ju också, men jag har då inga problem med att öva vidare på det. Godis är gott!
 
Vi tränade sitt också. Funkar ju bra det också. Men sen gjorde husse något väldigt konstigt! 
 
Han började klä på mig en tröja och när jag såg mig omkring höll alla hundar på att få en tröja.... Det kändes lite larvigt och konstigt, men om husse blir glad så...
 
Den som klädde bäst i t-shirt var Bamse. 
 Påklädningen var för att se hur vi beter oss vid hantering, alltså hur vi reagerar när husse eller matte håller i oss, lyfter på tassar och vrider och vänder på oss.  Tror att vi alla är ganska vana vid det. Torka tassar, klippa klor och så. 
 
När vi kom hem var jag jättetrött! Jag hämtade mitt täcke och en snuttefilt och la mig i hallen. Ganska mätt i magen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0