Ett praktexemplar

Idag var det inte lätt att få upp husse och matte ur sängen. De verkar alltid vara tröttare på morgnarna när vi är på torpet och jag blir bara piggare. Det var först efter att jag hade hämtat två vedträn och lagt dem på mattes kudde som hon suckade och gick upp ur sängen. Innan dess hade husse tagit ifrån mig min gummianka som jag försökte få honom att tugga på. Men den tråkmånsen ville bara sova och la ner gummiankan i en låda. Det var då jag hämtade ved åt matte. 
 
I morse hände något kul, för då fick vi reda på resultatet av röntgenbilderna vi tog på mina höfter och armbågar i förra veckan. B och ua blev betyget. Jag tror att B står för Bäst och att ua betyder utan anmärkning. Frågar du mig, så måste det betyda att jag är ett praktexemplar!
 
Istället för att fira, började husse snickra på sitt senaste bygge. Det som jag till en början trodde skulle bli en scen eller utkiksplats åt mig, har nu fått väggar och ska bli en utedusch. Har man ingen inne, får man ha det ute. Hittills har vi haft en provisorisk, men nu ska den bli riktig. När matte gick in för att laga lunch höll jag koll på husse genom köksfönstret. Det blir lite körigt för mig när husse och matte inte är på samma ställe. 
 
Nu är lunchen avklarad. Till slut fick även jag ett par frolic som kompensation för att jag suttit och suktat efter mattes gubbröra. Nu ska vi gå en promenad och lite senare tror jag det blir en apporteringsövning för jag har sett att matte har tagit fram en and!
 
Glad midsommar och tack för alla snälla kommentarer jag får om min blogg. Det gör det extra roligt att fortsätta. 


Kommentarer
Postat av: Eva H

Klart en så'n galding som du får snälla kommentarer! Skulle väl se ut annars!
Kul att du o dina höfter är Bäst.
Assar hälsar han har fullt nog hålla reda på en enda matte ;)
PUSS gubben!

2016-06-25 @ 18:57:43
URL: http://fyrfotingar.blogspot.se
Postat av: Eva H

gLading skulle det ju stå då förstås....

2016-06-25 @ 18:58:35
URL: http://fyrfotingar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0